În maternitatea unuia dintre marii furnizori privați de servicii de sănătate din Romania are loc următoarea întâmplare.
O directoare importantă a unei firme care avea abonamente de sănătate (multe și scumpe) la respectiva clinica, posesoare (cum altfel?) a unui pachet naștere VIP, are o seama de nemulțumiri/frustrări referitoare la felul în care a fost tratată pe perioada internării. Era destul de clar tuturor celor cu care interacționase până atunci că nemulțumirile erau legitime.
A solicitat să vorbească cu directorul maternității însă acesta a refuzat să o vadă considerându-se mai important decât incidentul ivit. A venit una dintre cele două persoane angajate exact pentru a întări relația cu ceea ce ei numesc clienți și nu pacienți (Client relationship manager sau ceva de acest gen). Aceasta i-a comunicat proaspetei mămici că directorul nu poate veni dar că poate să îi comunice ei ce are de reclamat. Atunci persoana internată i-a spus, ușor indignată, că ori stă sa o asculte preț de un ceas ori îi aduce două foi și un pix ca să scrie ce are pe suflet.
Ei bine, ce credeți voi dragii moșului că a făcut acea persoana angajata special pentru a preveni și dezamorsa astfel de conflicte?
?
?
?
?
Ei bine…
…
…
…
…
…i-a adus foile!!!
Iată de ce spun că empatia, grija, compasiunea și bunătatea nu pot fi reglementate. Ele nu apar doar pentru că sunt trecute în fișa postului sau chiar figurează ca fiind esența postului.
Partajează pe WhatsApp
Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.