Am rămas dator de la postarea trecută cu o soluție.
Principii de bază
EMC ar trebui să însemne că medicul știe să facă (și face) mai multe lucruri decât înainte sau își actualizează cunoștințele relevante cu noutățile diagnostice și terapeutice ale momentului. Documentarea celor de mai sus se va face prin testare și/ sau prin practică autorizată și nu prin prezență, abonamente, subscripții…
Metodologie
Comisiile de specialitate și societățile în cauză ar trebui să stabilească un plan curricular de actualizare la fiecare 3-5 ani si care să cuprindă cele mai relevante aspecte ale practicii medicului precum și priorități în politicile de sănătate. Acestea vor conta într-un cuantum de 50-70% din necesarul de educație medicala continuă. Medicul este liber să decidă asupra metodelor de actualizare (reviste, cărți, congrese, cursuri online…), importantă va fi examinarea periodica și flexibilă a dobândirii acelor cunoștințe sau abilități (în chirurgie de exemplu).
Pentru restul, medicul va avea libertatea de a se instrui în domenii de specialitate restrânsă sau de graniță sau alternative… Creditarea unor astfel de noi competențe se va face prin autorizare, certificare și practica curentă.
Pare complicat, poate face loc pentru coruperea sistemului (în special datorită centralizării), dar dacă va fi administrat cu scop și bună credință ar putea ajuta mulți medici și pacienți și ar da mai multă demnitate unui proces altminteri firesc.
Partajează pe WhatsAppNicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.