Tot miscandu-ma printre si prin curtile furnizorilor de servicii medicale private recent aparute in peisajul sanatatii noastre am fost contrariat de modul in care acestia si-au insusit o „filozofie” de client in detrimentul celei consacrate in jurul notiunii de pacient.
Mi-s-a parut suspect, ba chiar am supralicitat si am promis ca voi vorbi de asta la Zilele Antreprenoriatului Stomatologic in cadrul unei prezentari dedicate.
Astazi mi-am facut ceva timp si am cautat sa aflu daca situatia este doar mioritica sau exista procupari globale in privinta „noii abordari” de tip client.
Recunosc ca m-am simtit magulit sa imi descopar sentimentele impartasite si de catre altii.
Acolo unde lucrati dumneavoastra sunt tratati pacienti sau clienti?
Bibliografie:
Do I have clients or patients?
Words Matter: Patients versus Clients
Doctors Are Caregivers or Providers? Patients Are Clients?
Why patients should not be called clients
Partajează pe WhatsApp
Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.