La ce pot ajuta recenziile pe Google despre spitale, cabinete sau clinici

Aceste recenzii au limitări majore. Mai jos sunt câteva dintre ele.

  • Sub 1% dintre beneficiari dau recenzii.
  • Majoritatea recenziilor sunt profund emoționale, fie de 5 stele, fie de o stea. Majoritatea celor care are au o experiență acceptabilă nu simte nevoia să scrie evaluare.
  • Nu sunt nuanțe. Un număr de stele pentru tot spitalul deși pot fi compartimente care merg grozav in vreme ce altele pot merge foarte prost.
  • Multe dintre recenzii sunt date de Ghizi locali, o specie de recenzori motivată în principal de cantitate.
  • Largi mase populaționale nu au acces la acest sistem pentru că fie nu știu de el, fie nu au tehnologia, contul sau priceperea necesară pentru a face recenzie.
  • Neexistând niciun control referitor la cine completează si neavând un mare număr de respondenți, e un sistem susceptibil la manipulare. Prietenii sau concurenții stabilimentului pot avea diferite interese de manipulare a scorului și nici nu pare foarte greu de făcut.
  • Unele secții pot funcționa cu rezultate foarte bune chiar dacă spitalul pe ansamblu are o prestație mai puțin grozavă.
  • Nu prind dinamica în timp. Prezintă o cifră. Nu spun dacă a fost rău iar acum este mult mai bine și nici invers.

Și atunci mai are vreun rost să le luăm în calcul?

Dacă ești pacient

Da și nu. Nu ca valori numerice. Da lecturii recenziilor scrise. Dacă te pricepi să separi ceea ce pare a fi o experiență autentică de una falsă, o recenzie la nervi de una cu adevărat onestă și constructivă poți obține informații importante care te pot pune în gardă pentru anumite situații și să decizi în consecință. De exemplu faptul că dacă ești abonat al unui anume serviciu privat poți avea o prioritate chiar mai mică decât cineva care vine pentru prima dată în clinica aleasă. Sau că anumite clinici par foarte preocupate de scoate bani cât mai mulți de la pacienți cu orice preț. Dacă crezi că poți trăi cu anumite probleme semnalate și ai un anume nivel de certitudine legat de alte aspecte relevante poți lua o decizie mai informată.

Dacă ești manager

Recenziile scrise investigate echilibrat pot ajuta la îmbunătățirea performanței, la motivarea personalului care a făcut gesturi sau a avut rezultate de excepție. Mai poți detecta foc mocnit care se poate oricând în vâlvătaie. Mai poți schimba uneori o experiență lamentabilă într-una grozavă. E mult mai ușor decât pare.

La final

Aceste evaluări au o relevanță scăzută și necesită ceva experiență în a descoperi valoarea pe care o pot oferi. Dar nu sunt total nule ca valoare. Ignorarea lor totală a lor poate fi dureroasă pe alocuri.

Nicolae-Iordache Iordache (453 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.