(Celor cu cont pe Facebook. Merge si LinkedIn.)
Ai avut vreodata pornirea imperioasa de a spune despre ceva gasit pe Facebook ca chiar nu-ti place? Ei bine nu exista un buton pentru asa ceva. Poti insa sa scrii un comentariu. Cu alte cuvinte daca iti place ceva ne poti spune asta repede. Dai un simplu Like. Insa daca nu-ti place fa un efort si explica-ne.
Isteria Like a ajutat Facebook sa faca un mare pas inainte fata de restul platformelor (pana cand acestea au copiat butonul la randul lor). Practic acest buton deschidea calea catre implinirea uneia dintre cele mai elementare nevoi umane si anume nevoia de recunoastere.
Desi tehnic nu era complicat, un buton Dislike ar fi avut o contributie majora la intristarea multor utilizatori si, eventual, indepartarea lor de platforma. Lipsa like-urilor inseamna indiferenta si asta poate fi un feedback suficient de negativ. Daca chiar insisti sa dai un vot negativ, ia-ti 2-3 minute din viata ta si argumenteaza in scris!
Acum in viata reala
Cred ca am avea mult de castigat daca am invata de aici si o lectie pentru viata reala. Atunci cand cineva face CEVA care iti produce placere da-i un like. Spune-i pur si simplu ca iti place ce a facut. Zambeste-i si si ofera-i un like pe care si-l va lua direct de pe fata ta zambitoare sau aprobatoare. Gaseste-ti modul informal de a va da like unul altuia. Cum fac sportivii din jocurile de echipa: isi bat palmele atunci cand au realizat ceva impreuna.
Iar atunci cand cineva a FACUT ceva care NU iti place imagineaza-ti ca nu ai un buton dislike. Nu te poti manifesta pe scurt. Nu te poti stramba la acea persoana si nu poti sa-i spui in doi peri ca a facut o munca jalnica. Nu poti decat sa tragi aer in piept si iti argumentezi cazul si sa accepti dialogul pentru corectarea problemei.
Partajează pe WhatsAppNicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.
I like this post…