Ce credeți despre campania asta?

În Belgia, “cineva” încearcă să facă o campanie care să prevină pacienții să își caute simptomele pe Google împreuna cu remediile corespunzătoare.

In articolul acesta veți găsi atât reclama cât și ideea de baza.

Părerea mea: futil. Din două motive:

  1. Este o campanie cu o comunicare de tip paternalist. Ca mai toată comunicarea medicală. Se presupune din start că cel de la butoane este ușor cam prost și nu poate să înțeleagă singur anumite lucruri. Probabil adevărat în cele mai multe dintre cazuri dar oamenii acceptă cu greu asta. În plus nu prea dă o soluție la îndemâna. Cel care caută pe Google dorește să știe ceva atunci. Mai bine i-ar spune unde să caute și cum să interpreteze. (Greu de făcut însă în 30 de secunde!)
  2. Dreptul la informare a devenit universal cu toate avantajele și neajunsurile lui. În principiu are mai multe avantaje. Seamănă cu a încerca să oprești să mai bata vântul. În schimb, ai putea să schimbi orientarea pânzelor și să te folosești de vânt.

Doctorilor, acceptați ideea: oamenii vor căuta pe Google indiferent ce simțiți voi pe tema asta. Gândiți-va mai degrabă cum ați putea beneficia de pe urma acestor tendințe. Si poate că, în loc să încercați să opriți vântul, vă veți folosi de el. Poate că o viitoare temă de educație în programa școlară ar fi cum să ne informam despre sănătate. Cu Google inclus.

Nicolae-Iordache Iordache (456 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu