Am vorbit aseara cu un tanar indian care studiaza psihologia la o universitate din New York. L-am intrebat ce-i place in mod special studiind acolo. Mi-a spus doua lucruri. Unul dintre ele este faptul ca toti profesorii isi doresc ca ei sa aiba succes si se comporta in consecinta. Ca de obicei am facut putin pe prostul ca sa inteleg mai bine. Mi-a dat atunci un exemplu.
Mi-a spus ca profesorii nu fac jocuri de putere cu studentii. De exemplu, inainte sa zboare inapoi de sarbatori catre casa a avut de terminat un referat. L-a trimis profesorului cu cateva zile inainte de data limita. Profesorul i-a facut cateva observatii, i-a dat cateva sugestii si a spus ca daca va face modificarile respective lucrarea lui va fi de A+ (un fel de 10 cu felicitari pe la noi).
Fireste veti spune ca ce rost are si ca nu seamana deloc cu viata reala. Nu seamana dar te pregateste pentru ea. Studentul invata din timp ce lipsuri are sau ce mai trebuie sa faca pentru a obtine rezultatul dorit. Intelege mai mult decat daca i s-ar intoarce lucrarea cu, sa spunem un B- cand nu mai poate face nimic pentru a deveni mai bun. Studentia tocmai despre asta este: despre un parteneriat pentru a deveni mai bun!
Partajează pe WhatsAppNicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.
Pentru ca asta sa se intample, sunt necesare cateva conditii:
Asistentul/seful de lucrari/conferentiarul/profesorul:
1) sa AIBA MACAR IDEE cum ar trebui sa arate o lucrare de A+. (Ma refer la o lucrare care sa aiba A+ si pe o scala cu validitate externa, nu la ceea ce considera asistentul/…./../…/profesorul ca fiind de A+.) NB. Observati ca nu am spus „sa FI SCRIS EI INSISI ceva de A+, tocmai pentru a nu fi excesiv de restrictiv.
2) sa DOREASCA sa-i invete pe altii.
3) sa nu fie ei insisi niste frustrati.
4) să nu fie în conflict de interese. Un cadru didactic care, pe lângă postul din facultate, mai are și un cabinet privat, nu are nici un interes să-i învețe meserie pe cei care vor deveni concurența lui de mâine. Că doar n-o să-și taie singur craca de sub picioare, nu?