- Se ia un manual de training de comunicare cu clienții (de corporație).
- Se fac următoarele substituiri:
- Client se înlocuiește cu pacient (acolo unde-și mai amintește trainerul/traducătorul).
- Vizita se înlocuiește cu consultația.
- Aflarea nevoii se înlocuiește cu stabilirea diagnosticului.
- Contractul sau vânzarea se înlocuiește cu prescripția sau tratamentul.
- Joculețele rămân aceleași.
- Trainerul de regula nu cunoaște despre ce fac medicii pe care îi instruiește decât din puținele interacțiuni avute în decursul vieții lui cu oamenii în halate albe.
Nu este de mirare că mai toți medicii se cred buni comunicatori sau, oricum, mult mai buni decât restul; nu a reușit nimeni să îi inspire într-alt mod iar nevoia lor de training a fost compromisă de cele văzute până acum.
Partajează pe WhatsAppNicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.