Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.
Profesorii noștri – simbolurile noastre
La un eveniment medical cu multă clasă, un profesor de medicină din România, răsfățat al televiziunilor și al tuturor guvernelor, își ține prelegerea cu tonus și umor.
Povestește depre un pacient cu o condiție mai rară. Profesorul arată cât de sigur era el pe diagnostic și tratament. Imită într-un jargon amuzant de cartier de la marginea capitalei cum un pacient îi sugerează să ia în calcul protocoalele unui centru elvețian specializat în afecțiunea lui. (Audiența se amuză) Explica cum într-un dispreț maxim hotărăște să-i facă pacientului pe plac. (Audiența râde.) Primește protocoalele și le ia la mișto. Cum îi cer ele sa facă igiena pacientului și să îi schimbe cearceafurile regulat. (Audiența râde din nou.)Comentează, “eu nu știu cum ar trebui să schimb cearceafurile neregulat!” (Acum audiența este în delir.)
În cele din urmă admite că acel prim contact cu centrul elvețian s-a dezvoltat într-un program comun care se derulează între unitatea spitalicească din România și cea elvețiană.
Este (mai) distractiv să faci bășcălie de pacienții care, sătui de autosuficiența și încrederea exagerată, narcisistă chiar, a medicilor români în propriile capacități ieșite din normal, încearcă să își înțeleagă propria condiție.
Este simplu sa râzi la glumele profesorului care miros ușor a eroare medicală.
Iată ce este mai greu să faci:
· Să nu faci bășcălie de pacienții tăi în aparițiile tale publice ci să te concentrezi pe mesajul, știința sau schimbarea pe care o propui. Ești mai simpatic dacă stârnești amuzament pe seama ta și nu pe a altora fără prea multă putere.
· Să accepți că poate alții, altundeva fac unele lucruri mai bine decât tine și că dacă ai fi deschis ai putea deveni și mai bun.
· Să te mai uiți și prin propria curte și să vezi că chiar dacă știi ce trebuie făcut, lucrurile ies prost pentru felul cum sunt făcute.
· Să te gândești că dacă ești lider ai responsabilității și că ar fi cazul să promovezi un discurs modest și moderat care să-i facă pe ascultători ceva mai buni.
· Să înțelegi că au mai trecut 30-50 de ani de când ai început tu medicina și că între timp informația a devenit disponibilă și pacienților.
· Să ai respect pentru oamenii cărora le pasă de sănătatea lor și care fac ceva în această direcție, chiar dacă ție nu-ți convine asta întotdeauna.
Partajează pe WhatsApp
Un comentariu la „Profesorii noștri – simbolurile noastre”