De mult ori am spus medicilor că ceea ce se întâmpla pacientului în unitatea unde își desfășoară activitatea înainte de a-l întâlni (în parcare, la recepție, în interacțiunea cu asistenta sau cu alți medici pe culoar) afectează major încrederea acestuia în medic și calitatea interacțiunii. De cele mai multe ori, bucuroși că îi disculp într-un fel, ei dau din cap aprobator și își văd mai departe de treabă.
Ei știu și înțeleg că o experiență proastă anterioară a pacientului le afectează munca. Însă disconfortul sau dificultatea de a lua taurul de coarne îi face să creadă că nu merită. Există în mod clar o neplăcere în situație, dar efortul de a o elimina este prea mare. Din păcate gândirea lor se oprește aici.
Ar trebui gândit cu un pas înainte: plăcerea de a lucra cu pacienți încântați și bine pregătiți de toți cei care interacționează cu ei înainte de a vedea medicul justifică aproape orice efort in direcția asta.
Partajează pe WhatsAppNicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.