De ce sa nu folosesti retetare inscriptionate de altii

Sa luam doua paragrafe gasite pe un forum de pacienti:

„[…] am ajuns pe mana dnei doctor X* care, fara sa vizualizeze prea mult zonele afectate si fara a avea rabdarea sa asculte ceea ce aveam de spus cu privire la istoricul afectiunii de mele dermatologice, a trecut la scrierea unei retete in care imi recomanda un tratament cu un antibiotic si folosirea unor produse dermato-cosmetice din lista tiparita pe formatul retetei (bioxxxxx)[…]*

„[…] de doua ori am intrebat-o daca pot macar sa ii spun de celelalte afectiuni, si atat mi-a trebuit – m-a dat afara din cabinet in tipete. mai trebuie sa mentionez ca produsele le-a ales din cele mai scumpe (axxxx* – marca ce este inscriptionata ca antet pe reteta). acesta nu este comportament pe care un medic trebuie sa il aiba fata de un pacient. nu recomand!

Voi trece peste comunicarea si practicile medicului pe care te trec la capitolul… trigger.   Ma voi referi doar la nevoia acelor pacienti de a mentiona faptul ca li s-au prescris tratamentele (scumpe, intr-unul din cazuri) produse de cei care au si tiparit reteta. In contextul in care sunt nemultumiti de consultatie, pacientii devin mult mai atenti si la alte detalii. Ei incep sa se indoiasca de onestitatea medicului si cauta sa isi valideze aceste indoieli. Pacientii sunt si ei (cel putin o parte) suficient de educati ca sa faca anumite conexiuni in special in zona conflict de interese. Uneori nici nu trebuie sa ii amorsezi in vre-un fel, ei pot deveni suspiciosi din orice.

Reteta cabinet Zaharia.
Reteta cabinet Zaharia.

Un retetar tiparit de o companie producatoare de farmaceutice sau alte produse de uz medical si oferit tie gratis poate sa te coste mai mult decat daca ti l-ai cumpara tu insuti. Insa, cel mai bine ar fi daca ai reusi sa iti tiparesti propriile retetare  precum cel oferit ca model de prietena noastra dr. Daniela Zaharia.

In primul rand, numele tau pe reteta te-ar putea constrange ca sa fii mai atent ce se asociaza cu acesta. In al doilea rand este o reclama care vorbeste despre ce faci tu si care circula in comunitatea ta (de exemplu la farmacie). In al treilea rand pare a fi un cadou, o farama din tine pe care o oferi pacientului care ti-a facut onoarea ca sa te viziteze.

Mult succes!

*) Modificarile noastre pentru a nu divulga identitatea persoanei sau companiei.

 

Nicolae-Iordache Iordache (459 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu