Cum să trimiți un newsletter?

De ce ai face asta?

  • Dacă ai un blog, poate dorești ca vizitatorii tăi să se aboneze la mesajele noi.
  • Dacă ai un site clinică, poate dorești ca vizitatorii tăi să primească mesaje noi pe email cu noutăți despre clinica ta.

Cu ce te ajută?

  • Poți păstra o relație cu pacienții tăi.
  • Poți să îți fidelizezi cititorii blogului.
  • Poți automatiza procese care te ajută. Nu e necesar să faci tu newsletter-ele pentru blog, de exemplu, se poate seta o trimitere automată.

OK, să zicem că dorești să trimiți newsletter-e.

Ai mai multe metode:

  • Variantă care pică – Poți „încropi” ceva foarte local. Poți trimite mailuri din Outlook sau din Gmail-ul propriu. Soluția poate fi OK când trimiți mesajul la 10 oameni. Dacă însă trimiți, constant, mesaje în masă la zeci/sute de oameni, vei avea o problemă cu identificarea mailurilor tale drept spam. Prin urmare, soluția „trimit singur zeci de mailuri în BCC” e relativ greșită.
  • Variantă mai complicată – A doua variantă ar fi să pui un server să facă asta pentru tine. Pe un site de tip WordPress poți pune un plugin de newsletter, se trimit mailurile de pe server. Problema e că și acel serviciu poate fi marcat drept SPAM. Dacă te descurci cu o configurare avansată, da, poți face asta singur, dar, în principiu, e destul de complicat și, în opinia mea, nu merită bătaia de cap.
  • Optim (ca resurse, efort și rezultate) ar fi să externalizezi serviciul. Despre asta vorbesc în mesajul de față.

Unde externalizezi trimiterea newsletter-elor?

  • Dacă vreți doar să trimiteți mesajele, și să compuneți voi textele – Soluția mea de top ar fi MailChimp. Foarte OK, profesioniști, cu o interfață plăcută și drăguță. Poți trimite 12.000 de mesaje, în total, la o bază de date de maximum 2.000 de abonați în mod gratuit (și cu mici banner-e în footer-ul mailului). Pentru multe instituții, ăsta e un pachet OK. Și varianta plătită e relativ ieftină.
  • Dacă vreți doar să trimiteți mesajele, și să compuneți voi textele -Ar mai fi AWeber și, în România, NewsMAN.
  • Dacă doriți și compoziția mesajului, puteți apela la Kinecto și la Whiteimage.
Olivian Breda (147 Posts)

Olivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Pe partea medicală a colaborat cu CisoDental.ro pentru realizarea site-ului și pentru promovare. Ulterior, pentru DeltaHospital.ro (în prezent, Ponderas Academic Hospital) s-a ocupat de partea de SEO și uzabilitate.


Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu