Creeaza clinica ta privata un brand puternic? – Un test de aciditate de la Philip Kotler

Zilele trecute a Philip Kotler, autoritatea numarul unu la nivel global in materie de marketing, “inventatorul” managementului marketingului, a fost in Romania si, intre alte activitati, a tinut si o prelegere de cateva ore. O varianta prescurtata, cu punctele esentiale, veti gasi aici.

Redau mai jos una dintre observatiile care mi s-au parut cel mai relevante pentru clinicile care incearca sa isi faca loc pe piata de servicii medicale din Romania.

Companiile care au lansat branduri de succes sunt cele in care interesele tututor sunt aceleasi, in care salariile directorilor generali sunt modeste, in care este usor de vorbit cu top managementul, in care se fac traininguri pe perioade lungi, in care fluctuatia de personal este mai mica, in care oamenii sunt pasionati de ceea ce fac si in care exista o cultura organizationala de care oamenii sunt mandri. Iar costurile de marketing ale acestor companii sunt mai mici decat ale altora.

Indiferent ca ai o clinica cu zece angajati sau una cu o mie, intrebarea este in ce masura te regasesti in cele de mai sus? Iar daca lucrurile stau asa pentru organizatii de zece angajati, cum fac acestea ca sa isi pastreze avantajul brandului si cand vor creste la 50 sau 100 sau 1000. Mi-a fost dat sa vad o clinica in care oamenii pareau a fi urmarit cele de mai sus. Insa, datorita cresterii prea rapide, schimbarii actionarilor, unor achizitii pripite poate mitul s-a destramat. Acum este la fel ca si celelalte.

Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu