Un motiv important pentru care să îți faci cont pe Facebook e că e un mediu online foarte folosit. Mulți dintre pacienții tăi sunt pe Facebook și, pentru că și-au îngrijit rețeaua, ei țin la ea. Consider că ar fi bine faci parte din rețeaua pacienților tăi pe Facebook. În plus, nu doar pacienții tăi actuali sunt pe Facebook ci și prietenii lor – potențiali pacienți ai tăi.
Facebook e, în același timp:
- Site-ul pe care oamenii din lumea întreagă petrec cel mai mult timp (nu neapărat cel mai des vizitat, dar odată intrat pe el, oamenii stau mult timp pe el).
- Cea mai mare rețea socială din lume (900.000.000 de utilizatori, aproape un om din 7 de pe planetă are cont pe Facebook).
- Cea mai mare rețea socială din România (aproximativ 5.000.000 de utilizatori).
Un al doilea motiv pentru care ți-ai face cont de Facebook e că e bine să faci asta din timp. Da, poate fi OK ca peste 3 ani să zici „OK, nu mai rezist, îmi fac cont de Facebook”. În acea perioadă vei pierde însă niște oportunități.
Sun Tzu zicea că oportunitățile se înmulțesc, pe măsură ce sunt folosite. Adică dacă vezi 10 oportunități, profiți de ele, vei avea noi oportunități la sfârșitul acestui demers. Mai mult – „momentul cel mai oportun pentru a planta un copac a fost acum 20 de ani. Momentul cel mai bun de acum încolo este sa îl plantăm acum”, spune un proverb chinez. Structura unei rețele de prieteni pe Facebook e asemănătoare cu o piramidă – cu cât începi mai rapid construcția ei, cu atât vei avea o rețea de prieteni mai bună.
Vei fi în atenția pacienților tăi – gândește-te așa: cineva intră pe ușa cabinetului tău, are o discuție cu tine, pleacă. Revine de câteva ori, apoi nu mai aude vreodată de tine, sau se întâmplă asta foarte rar. Nu ar fi OK ca acel pacient să poată și ulterior să afle lucruri despre tine? Nu ți-ar plăcea ca pacientul să își aducă din când în când de tine? Facebook e foarte bun pentru asta.
Vei primi feed-back – e, și acesta, un motiv important. Pe Facebook poți comunica cu pacienții tăi în mod direct, și vei primi feed-back. Să zicem că faci un pliant de promovare a afacerii tale. Pe stradă foarte rar vei primi feed-back de la un trecător. Rareori ți se spune „Pliantul acesta ar putea fi îmbunătățit aici și aici”. Pe Facebook ai însă opțiunea să pui pliantul și să spui – „Uitați, acesta e pliantul nostru, cum l-am putea îmbunătăți?”. Și, foarte probabil, vei primi opinii despre asta, care te vor ajuta să faci un pliant mai bun în viitor.
Partajează pe WhatsAppOlivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Pe partea medicală a colaborat cu CisoDental.ro pentru realizarea site-ului și pentru promovare. Ulterior, pentru DeltaHospital.ro (în prezent, Ponderas Academic Hospital) s-a ocupat de partea de SEO și uzabilitate.