Ce greșeli să eviți când îți faci un cont de Facebook?

Sursa foto și licență: http://goo.gl/XTK1D http://goo.gl/89qBi

Ei, și te-ai hotărât să îți faci cont de Facebook. Ești medic, și e un lucru firesc să fii unde sunt pacienții tăi. Sunt pe Facebook? OK, ești și tu acolo. Vreau însă să discutăm un pic despre erorile pe care să le eviți când îți faci cont pe Facebook.

Poate cea mai gravă eroare e ilustrată în poza din dreapta – să faci prea mult despre tine public. Tu, ca doctor, ești o persoană completă, faci multe lucruri. Alege pentru poza ta de Facebook doar părțile care te avantajează. Postează pe Facebook doar părțile profesionale, doar lucrurile care te pun într-o lumină bună.

Un aspect tehnic – stabilește foarte clar care sunt drepturile celor care vor să interacționeze cu tine pe Facebook. Alege să moderezi (aprobi) un lucru înainte să apară la tine pe Facebook și scoate unele drepturi ale altora. Dacă un pacient e nemulțumit și vorbește urât la tine pe profil, vei pierde un capital de imagine. Stabilește-ți ție cât de mult ai vrea să le dai altora libertatea de a vorbi

O altă gafă ține de un aspect tehnic – separarea între cont de utilizator (user) și cont de tip pagină (page). Dacă îți faci cont personal, de medic, poți, desigur, să faci cont de utilizator. Când însă reprezinți o clinică, un cabinet medical individual, un site sau un blog medical, e nevoie să faci o pagină. Nu amesteca cele două lucruri.

Apoi, pentru contul personal, hotărăște-te încă de la început cât de publice sunt datele de pe el. E o greșeală să ai un cont personal foarte public. Chiar dacă respecți primul meu îndemn, acela de a face publice despre tine doar date profesionale, tot e indicat cel puțin să îți fie foarte clară distincția între ce e personal (și ai vrea să vadă doar prietenii tăi) și ce e public (și pot vedea și pacienții). Fă clară distincția pentru tine. Apoi, vei găsi soluția tehnică să faci separarea și pentru Facebook. O idee ar putea fi să ai un cont personal complet privat, și acolo să faci ce dorești. Alternativa ar fi să ai un cont personal foarte deschis, complet public, pe care să controlezi foarte strict ce apare.

Legat de regulile de postare, consider că e o greșeală să postezi prea frecvent sau prea rar actualizări. Alege-ți o anumită periodicitate și ține-te de ea. Un mesaj pe zi? OK. Două pe săptămână? OK. Tu alegi, dar ține-te, cât de cât, de acea periodicitate. Nu posta două săptămâni câte trei mesaje pe zi, apoi două luni pauză.

Olivian Breda (146 Posts)

Olivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Pe partea medicală a colaborat cu CisoDental.ro pentru realizarea site-ului și pentru promovare. Ulterior, pentru DeltaHospital.ro (în prezent, Ponderas Academic Hospital) s-a ocupat de partea de SEO și uzabilitate.


Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu