Era in contact cu ceva agentii de plasare medici ca sa exploreze lucrul in strainatate. Dupa catva timp a fost sunat de agentie propunandu-i un contract nu in ani ci in luni. Mai exact o luna. Sufient cat sa inlocuiasca intr-un spital din Abu Dhabi un medic pe durata concediului sau. Si-a luat concediu de la slujba din Germania si a plecat sa exploreze necunoscutul.
Venit la spital dupa cateva zile a discutat cu colegii despre cum fac ei aceeasi treaba in Germania si le-a povestit despre un aparat nou (si scump) pe care il achizitionasera si care ii ajuta foarte mult. Managementul s-a arata interesat asa ca in doua saptamani noul aparat a venit numai bine cat sa il instaleze si sa il puna pe roate.
Apoi s-a intors in Germania. Dupa un an cei din Abu Dhabi il cauta direct, de data aceasta pentru un contract mai serios pe o perioada in ani. Si asta este povestea, aparent banala si cotitiana.
Eu insa nu o vad chiar asa. In stagiul de o luna ar fi putut sa vina, sa se orienteze ce trebuie facut cat sa treaca mai repede timpul, sa ia banii si sa se intoarca acasa la familie. Dar a preferat sa vorbeasca despre cum pot fi facute lucrurile mai bine. Procedand asa a lasat o impresie si un loc de intoarcere. Si un brand de doctor.
Mai este insa ceva. In decizia de a lasa lucrul si rutina zilnica din Germania si a merge in Emirate a mai fost ceva. Angajatorul, pe langa faptul ca i-a apreciat munca si l-a tinut minte, a mai demonstrat ceva. Capacitatea de a implementa rapid o idee buna. Acelasi aparat in spitalul unde lucra in Germania a fost achizitionat dupa rugaminti si documentatii trimise in decursul unui an. (Nu incercati sa estimati cat ar fi putut dura intr-un spital public din tara). Compara 2 saptamani cu un an, cu faptul ca managementul din Emirate ii apreciaza abordarea si sugestiile si va fi mai usor de inteles de ce nu doar medicul si-a gasit un loc de munca platit dublu dar si spitalul si-a crescut valoarea echipei si competitivitatea.
Partajează pe WhatsApp
Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.
Utopie si SF draga Nicu.
Asta daca nu cumva indici si ceva foloase materiale rapide „pe langa” pentru cei cu painea si cutitul.
:-) sau :-(.