Pentru mine Viața medicală este JURNALUL comunității medicilor din România. Mulți o văd ca un instrument util de navigație prin profesia medicală în România.
Tocmai de aceea mi se pare curios să văd în header-ul paginii electronice al acestei publicații, cumva pe picior de egalitate chiar cu numele revistei, reclama unei firme care recrutează medici din țară pentru Franța. (vezi imaginea de mai jos)
Îmi imaginez că nu este ușor să plătești salariile unei întregi redacții cu o așa anvergura și că publicitatea este o sursă importantă de venit în zilele noastre. Văd însă o distincție între publicitate și orice publicitate.
Iată de ce îmi inspiră mai degrabă un glonț tras în picior:
- Mai mulți medici români în Franța înseamnă mai puțini în România și, prin urmare și mai puțini cititori de Viața medicală! Ăsta e glonțul economic cu efect întârziat.
- Cumva legitimează sau chiar banalizează exodul de medici din țară și nu doar către Franța. Asta este glonțul moral cu impact pe termen mediu.
- Nu în ultimul rând, trădează o capitulare a medicilor din țară, inclusiv a celor care le inspira și conduc destinele. Îmi sugerează că aici nu mai merită să profesezi; comunitatea a depus armele.
Cred cu tărie în definirea lucrurilor pe care le vei face întotdeauna precum și a celor pe care nu le vei face niciodată. Îți clarifica griul în care te zbați și iți ușurează deciziile. Eu nu am colaborat cu nicio firmă care recrutează medici din Romania deși au fost oportunități venite chiar din partea unor prieteni. Fără să însemne că ele au renunțat la a mai recruta români. Și fără să însemne că românii recrutați de ele ar fi vinovați de ceva.
Partajează pe WhatsApp
Un pic în afara subiectului tău, așa arată bara laterală la revista22.ro:
http://www.revista22.ro/
Site-uri „recomandate”. Îți „recomandă” construcții piscine și replici airsoft o revistă de cultură (și morală).
Hm, ce sa zic? Sa le scriu si lor?
Le-am scris eu de două ori. :)