Ca să nu ne mai bazăm doar pe bun simț

„Common sense is not so common.” – Voltaire

De ce?

Discutând cu ambele părți implicate în actul medical, doctori și pacienți, găsesc frecvent nemulțumiri ale unora față de ceilalți. Ei bine, asta mă enervează cumplit. Știu că fiecare are dreptatea lui, le înțeleg frustrările. Dar mai știu că majoritatea nemulțumirilor pot fi prevenite și că niciuna dintre părți nu face destul în aceasta direcție. Fiecare parte are așteptări de la cealaltă dar acestea nu sunt deloc comunicate clar și constructiv. Așteptările sunt plasate undeva în zona de bun simț dar pentru fiecare o astfel de zonă arată ușor diferit. Și de aici conflictul care adeseori se sfârșește prost sau ușor dureros/nesănătos.

Cum?

Cum ar fi dacă am reuși să învățăm întreaga populație cum să se prezinte la medic și cum să interacționeze cu acesta? Cum să fie? Imposibil! Dar am putea face pași înainte în această privință. Poate că am lăsa mai puține gesturi la voia întâmplării. Poate că am ajuta să avem parte de consultații mai plăcute și mai de succes. Poate că ne-am respecta mai mult și poate că ne-am consuma mai puțin în zadar.

Ce?

Mi-am propus să începem cu cei mici în ideea că a forma este mai ușor decât a reforma și că o posibilă reușită ar putea avea astfel o viață cât mai lungă. Împreuna cu Asociația română pentru educație pediatrică în medicina de familie (AREPMF) am conceput un poster pentru sălile de așteptare ale pediatrilor care să explice într-un mod constructiv și elegant un set de așteptări de comportament responsabil și civilizat din partea pacienților. Putetți vedea mai jos cum arată.

poster-vizita-copii_68x98cm_112015Q

Am distribuit în cadrul zilelor AREPMF (unde a fost primit cu entuziasm) primele 100 de exemplare și urmează ca echipa Labormed/Alvogen, care ne-a ajutat cu tiparul, să îl distribuie pe la cabinetele unde micuții Romaniei își caută cînd și cînd sănătatea.

Partajează pe WhatsApp

2 comentarii la „Ca să nu ne mai bazăm doar pe bun simț”

Lasă un comentariu