Câteva idei design / uzabilitate, adaptate pentru clinici medicale, de la conferința SmartWeb 2014 (Radisson Blu, 2014.09.23)

În data de 23 septembrie 2014 a avut loc conferința SmartWeb 2014 (Evensys) – „O conferință pentru web designeri și developeri est europeni, care prezintă îți aduce speakeri de top”.

Vorbitori:

speakers-smartweb

Mai jos, câteva idei de design și uzabilitate de la conferință, specific alese pentru medici (cu imagini): :)

Acestea sunt cele mai importante acțiuni pe care le poate avea cineva pe un site: să publice ceva (Facebook / blog), să caute informații (care sunt simptomele pentru), să partajeze cu alții (email, mesagerie instant), sau să cumpere lucruri online (inclusiv tratamente medicale).

Este ceva foarte simplu, și ar trebui să te gândești la verbele de mai sus (și la altele similare – download / citește / colaborează / e inspirat / păstrează legătura / altele) când creezi un site.

Lista de mai sus dă exemple despre cum poți crea niște conținut pentru un site web. Creezi site-ul, ești la început. Cum adaugi conținut?

  • Poți crea o Alertă Google pentru niște termeni cheie din ramura de medicină în care activezi. De exemplu, dacă ești medic stomatolog și apare o știre despre stomatologie, să primești automat un email cu știrea respectivă. Poți seta alerte mult mai specifice, pe elemente de legislație (când apare „lege medic dentist” în Google, să primești o alertă). Dacă Alertele Google pe care le setați nu dau rezultatele scontate, puteți testa: Hate the New Google Alerts? Here Are 6 Alternatives / 7 apps to help you replace Google Alerts | VentureBeat | Social | by Yoav Dembak. Sigur, poți să fii abonat la niște surse de știri, și oricum să afli informațiile din domeniul tău. Google Alert e doar o soluție tehnică rapidă, poți avea și variante alternative, uneori mai bune.
  • Folosește conținutul deja creat – broșuri, documente, rapoarte anuale (cu date ce pot fi făcute publice). Sau prezentări PowerPoint create pentru diferite ocazii, sau alte documente pentru care s-au depus mari eforturi, și care acum zac ignorate. Când faci un site, și vrei să creezi conținut, e mult mai simplu să lucrezi pe ceva deja existent.
  • Caută o listă de întrebări frecvente. Cere unor prieteni să viziteze site-ul și să facă o listă cu întrebările pe care le au (e un punct în lista de mai sus doar cu acest aspect). Apoi, ai putea face o listă cu cele mai frecvente întrebări ale pacienților tăi. Folosește acele întrebări pentru a crea articole pe blog.
  • Întreabă-te „de ce?”, și crește în nivel cu întrebarea asta (vedeți un moment amuzant al lui Louis C.K. pe tema asta). De exemplu – de ce îți faci tu meseria de doctor? Pentru că cred că … Și de ce crezi asta? Pentru că valorile mele îmi spun că … Și de ce ai valorile acelea? Și tot așa. Nu toate răspunsurile sunt relevante, dar cu unele din ele ai putea face articole pe blog foarte bune. Pune multe „de ce?”-uri și, ca în clipul cu Louis C.K., „urcă” (intră în starea de meta).
  • Poți să te uiți la ce fac competitorii. Vei avea o motivație firească să faci mai bine decât ei, să îi depășești. Nu îndemn să îi copiați, dar probabil nu veți dori să îi copiați, veți dori să faceți un articol pe aceeași temă, dar mai bun.
  • Folosiți-vă de tehnologie. Găsiți ușor o cameră foto sau video, și începeți să faceți niște poze cu angajații, cu sediul. Faceți niște interviuri cu oamenii din clinică. Puteți oricând să faceți, ulterior, ceva mai bun, dar e bine să ai un punct de pornire. Te ajută.

Câteva sfaturi generale pentru momentele când creezi conținut web:

  • Ar trebui să faci unele lucruri la început (răspunde la niște întrebări de bază, axează-te să acoperi la început întrebările simple; apoi evoluează și mai adaugă câte ceva; apoi mergi mai departe și adaugă pe ce deja ai creat; nu fă procesul inițial foarte dificil și complex; axează-te pe a îmbunătăți, nu pe a crea lucrurile perfecte de la început; fă un site complet, dar simplu la început, și perfecționează-l ulterior; nu fă site-ul perfect la început).
  • Pentru anumite tipuri de medicină, ghidurile pentru neinițiați sunt un tip de conținut foarte puternic. „Tot ce ar trebui să știi despre boala X. Ghid complet”. Îți va lua mult timp să te documentezi, să faci un articol bun, să lucrezi ulterior să îl ții actual. Dar e un conținut peren care îți poate aduce pacienți.
  • Poți crea un glosar cu toți termenii necunoscuți de pe site pe care îi folosești frecvent. Fiecare termen ar trebui să aibă pagina lui dedicată. Ar trebui să adaugi linkuri între termeni, de la unul la celălalt, și apoi ar trebui să ai link către fiecare termen, pe măsură ce îl folosești într-o pagină.
  • E important pentru pacient să aibă o legătură cu clinica, prin urmare e important să ai o pagină cu istoricul companiei tale. Vorbește despre tine.
  • Fiecare angajat ar trebui să aibă o pagină de profil, cu trei paragrafe – în primul paragraf, răspunsul la întrebarea „cum ajuți pacientul? Ce rol ai tu în a furniza servicii pacienților?” (și la întrebarea asta să răspundă și recepționera). În al doilea ar trebui să te axezi (dar să nu exagerezi cu detaliile, limitează-te la un paragraf) pe educație / experiență profesională. Paragraful final ar trebui să ajute vizitatorul să se conecteze cu persoana, prin urmare, puneți lucruri legate de hobby-uri sau ceva similar, foarte personal. Fiți umani aici!

Am scris mai multe despre asta pe blog într-un articol dedicat – „Despre noi” – ghid realizare: Olivian Breda.

Cum să creezi conținut?

  • Fă un calendar de postări (punctul acesta e legat cu al doilea bullet din lista de mai sus). În calendar, e util să iei în considerare evenimente majore din fiecare an. În funcție de tipurile de afecțiuni pe care le tratezi, pot fi perioade din an în care se întâmplă anumite lucruri. Oamenii răcesc în anumite perioade din an, alunecă pe gheață în anumite perioade, au probleme cu inima mai ales în zilele de luni, și exemplele pot continua. Fă-ți niște postări specifice pentru anumite perioade din an – înainte de masa festivă de Crăciun, de vacanța de vară, de Paște, și tot așa.
  • Există niște subiecte importante care ar trebui să fie tratate de orice clinică cu blog. Caută acele subiecte, și folosește-le. Ar trebui să știi deja care sunt subiectele importante. „Tratează-le” pe blog.
  • Dacă ai o categorie pe blog, stabilește-ți ca obiectiv să ai minim 3 articole scrise în acea categorie.
  • Folosește deadline-uri, dar nu „la sfârșitul lunii, ar trebui să ai 5 articole”, ci, mult mai bine, „în fiecare vineri, un nou articol, care să fie publicat luni dimineața”.

Graficele sunt persuasive și vând. Folosește-le pe site.

Cifrele vând și ele. Ar trebui să scoți în evidență lucrurile importante – colorează-le intens, fă-le mari și cu impact.

Dacă ai pe site un meniu orizontal cu trei elemente: Produse medicale / Servicii medicale / Despre clinică, pagina principală ar trebui să aibă același tipar, în aceeași ordine. Nu amesteca lucrurile, nu fă meniu orizontal cu o ordine, și o pagină principală cu lucruri în altă ordine.

Regulile (în web design) au fost făcute pentru a fi încălcate. Dar ar trebui să fiți conștienți și de asta: Creativity is rejected: Teachers and bosses don’t value out-of-the-box thinking.

Acesta a fost un rezumat al articolului complet despre eveniment pe care l-am publicat aici:
Câteva idei design / uzabilitate de la conferința SmartWeb 2014 (Radisson Blu, 2014.09.23): Olivian Breda

, și în engleză aici:
Some Design/Usability ideas I got from SmartWeb Conference 2014 (Radisson Blu, 2014.09.23): Olivian Breda
(e același articol).

Poți vedea toate pozele pe care le-am făcut la conferință aici.

Poți vedea aici albumul oficial al evenimentului: SmartWeb Conference.

Discuții pe Twitter: Twitter / Search – #smartwebconf.

Olivian Breda (102 Posts)

Olivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Pe partea medicală a colaborat cu CisoDental.ro pentru realizarea site-ului și pentru promovare. Ulterior, pentru DeltaHospital.ro s-a ocupat de partea de SEO și uzabilitate.


Trimite comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.



©2019 Cine ești tu, doctore? Termeni și condiții | Politica de confidențialitate