Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.
Școala de vară
Conceptul școlii de vară este tot mai popular în rândul diferitelor societăți medicale din țară. Am avut privilegiul în ultimul an să fiu invitat la două dintre acestea. Am mers cu bucuria de a fi util celor care îmi vor trata beteșugurile bătrânești. Poate fi un fel de asigurare pe care o plătesc acum pentru mai târziu.
Vara trecută am fost la școala rezidenților în urologie, unde am discutat despre comunicarea cu pacientul. Recent am fost la școala de vară a tinerilor cardiologi și am discutat despre cum să facă prezentări. Oamenii pe care i-am întâlnit acolo îi pot caracteriza ca fiind curioși, entuziaști, cunoscători, implicați, deschiși, plini de energie și cu multă decență și bun-simț. Aș mai adăuga însă și multele prejudecăți nefondate, pe care m-am străduit să le pun sub semnul întrebării. Și poate faptul că au multe întrebări de viață, de ordin general pe care prea puțin le discută.
Văd deopotrivă o necesitate și un viitor luminos unor astfel de demersuri estivale. Cu o mențiune: dacă în facultate și, ulterior în rezidențiat, programele de învățământ sunt dificil de alterat poate că aceste școli de vară ar putea lăsa mult mai mult loc pentru cele necurriculare, dar atât de necesare.
Medicii vor trebui să înțeleagă că valoarea unei rețete bine gândite stă în posibilitatea și probabilitatea ca pacientul să și-o administreze corect. Că valoarea unei prezentări este zero dacă a fost făcută de o manieră încât nimeni nu a urmărit-o. Că modificarea stilului de viață este mai mult decât o listă lungă de lucruri care trebuie oprite sau pornite. Aici, tinerii specialiști pot avea șansa de a înțelege: comportamente de urmat și evitat în relația cu pacientul și aparținătorii acestuia; să-și caute propriile mesaje și să le transmită eficient și eficace publicului lor; cum să lucreze în rețea; cum să își atragă și mențină un grup de interes, fie el format din medici, pacienți sau diferite categorii profesionale (ex. jurnaliști); cum să își imagineze și apoi să urmeze cariera aleasă; cum să se descopere și să trăiască în armonie cu ei înșiși. Ceea ce am văzut mi-a dat speranțe: e un bun început. Mult succes!
Partajează pe WhatsApp