O abordare nouă în relația medic – pacient

Nu îl cunosc pe doctorul Bălănică. Nu știu cât de valoros este ca medic și nici cât de mult face din ceea ce spune. Nici nu am vorbit cu pacienți ai domniei sale. Doresc doar să vă invit să îi înțelegeți abordarea scanându-i cumva  situl web. Veți înțelege astfel cum își  propune să răspundă unor nevoi noi ale pacientului modern. Unele dintre ele poate nespuse încă dar, dacă aveți curiozitatea să întrebați printre prieteni, ele există. Nu vă spun mai mult, fiecare înțelege ce vrea.

Poate vă ajută și veți încerca să faceți puțin mai mult sau mai diferit și să vedeți cum merge.

Vă doresc succes! Oricum veți alege! La fel cum îi doresc și doctorului Bălănică.

Nicolae-Iordache Iordache (462 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


Partajează pe WhatsApp

2 comentarii la „O abordare nouă în relația medic – pacient”

  1. Va trimit un comentariu despre o abordare revolutionara a relatiei dintre pacient-doctor

    Undeva intr-o clinica din Cluj

    In sala de asteptate a ambulatorului sunt zece persoane care asteapta sa le vina randul, este ora 10,00 dar nu se intrevad sanse de a incepe consultatiile.

    Doctorita care trebuie sa inceapa consultatiile s-a dus sa manince pentru ca” simtea ca lesina de foame”. Pacientii, dintre care unii nu mincasera deoarece asteptau sa le fie luate probe de sange, nu lesina, ei au rabdare.
    Intre timp asistentele se plimba ca bezmeticele,apare si seful clinicii, lumea nu stie la care cabinet sa mai intrebe cand le vine randul, deci toata lumea se afla in treaba.
    Vorba aceea: fiecare se pricepe “sa bage ziua in noapte”

    Apare intr-un final si doctorita care acuma nu mai este infometata si intra primul pacient.
    Al doilea pacient asteapta rabdator sa intre in cabinet dupa iesirea primului pacient cand supriza: iese doctorita in antecamera cu o plasa in mina si incepe o discutie joviala cu asistenta despre atentia care a primit-o de la un pacient: o cutie cu de ciocolata cu visina si o sticla de coniac.
    Fara jena arata cadourile si face comentarii de genul “nu se mai scrie visine cu ciocolata ca sa nu se interpreteze ca vi si ne, se scrie doar visina”. Apoi se uita la marca de coniac primita si continua glumele in timp ce pacientii stau cuminti in sala de asteptare, o femeie este gravida iar o doamna in varsta este cu cadru metalic. Dar ce conteaza !

    Intra al doilea pacient in cabinet, intra si doctorita, pacientul este pus la ecograf, medicii rezidenti isi fac treaba, ea povesteste de zor dar nu se uita la pacient, noroc cu medicii rezidenti. Totusi face efortul de a scrie rezultatul ecografiei facute de rezident si isi pune parafa pe rezultat. Apoi pentru ca a lucrat prea mult incepe sa ii serveasca din cutia cu ciocolata pe medicii rezidenti si dispare din cabinet, din nou.

    Urmatorul pacient intra in cabinet, i se face ecografia de catre medicii rezidenti, intra si al patrulea pacient este vazut tot de medicii rezidenti, de doctorita nici urma.
    De jena, una dintre rezidente merge la doctorita si ii cere parafa care este pusa pe cele doua ecografii fara ca doctorita sa fii vazut pacientii. Noroc cu rezidentii care mai trebuie si ei sa invete ceva.

    Asta este asistenţa medicala in Romania si ne mai plangem ca avem salarii mici si lucram

    Răspunde
    • Va multumesc pentru istorioara si pentru timpul alocat.
      Sunt sigur ca asta nu este deloc un caz izolat. Din pacate (dar putin si din fericire) cand e vorba de sanatate in Romania sunt de parere ca fiecare este pe cont propriu. Din fericire pentru ca sat in puterea fiecaruia sa faca o seama de lucruri ca sa protejeze organismul cu care a fost daruit si din pacate pentru ca atunci cand balanta se dezechilibreaza nu putem astepta prea mult de la altii.
      Medicii au fost selectati candva pe alte considerente decat empatie, grija fata de aproapele lui, consideratie fata de suferinta umana. Si mai rau este ca sistemul de educatie medicala a atrofiat si mai mult aceste virtuti acolo unde ele puteau fi gasite. De aceea am asteptari limitate de la medici ca si casta. Si ei respecta o oarecare distributie sociala naturala a oricarei virtuti. Uitati-va ce lider si-au ales.
      Ramane doar sa il alegem pe cel care poate mai mult decat atat si sa il incurajam sa ramana asa. Si, de ce nu, sa luam civilizat atitudine atunci cand lucrurile devin scandaloase. Cum a fost si cazul de fata.

      Răspunde

Lasă un comentariu