Premisele
Am fost curios si m-am dus sa vad petrecerea de Craciun organizata de noul meu medic de familie pentru micutii de care a avut grija de-a lungul anului.
Eram curios pentru ca PR-ul (public relations) modern si CSR-ul (corporate social responsibility) a reusit sa te faca suspicios de fiecare data cand ajungi sa afli de evenimente organizate de entitati economice cu clientii sau cu consumatorii lor. Ca un medic de familie sa faca astfel de trucuri de imagine este mai greu de inteles pentru ca, in general acestia ajung sa ingrijeasca de un numar limitat de pacienti, cu fluctuatii mici dupa o perioada, iar un demers de genul acesta nu are menirea de a schimba mare lucru in ecuatia economica a cabinetului. Trebuia sa fie altceva…
Ce am vazut?
Aproximativ saizeci de micuti participanti intre 5 luni cel mai mic (chiar nepotul doamnei doctor) si… 22 de ani, un student la medicina pe care il are in grija de cand s-a nascut, si care a venit la eveniment in ciuda faptului (sau tocmai pentru) ca era si ziua lui de nastere.
Intreaga familie a medicului de familie (doua fiice deja medici si un fiu student la medicina), reunita si implicata, bucurandu-se de invitati si de eveniment, si roind sa ajute pe unde se putea.
Un embrion de program de sarbatori care a facut uz de… resursele din dotare: (fiul doamnei doctor la pianina, doamna doctor la voce, si alti cativa tineri pacienti la chitara).
O tratatie de sezon fara exagerari fastuase si cadouri utile si impartite pe grupe de varsta penru toti copii participanti oferite de un Mos Craciun pus pe spectacol si cu rabdare pentru fiecare dintre copiluti.
Ce am inteles?
Ca un medic poate sa-si doresca sa aiba pacientii in preajma si cand sunt sanatosi si veseli nu doar cand sunt bolnavi si ingrijorati.
Ca poti sa iti faci meseria din pasiune in tara in care, din pacate, medicina de familie nu este pusa la locul ei. Am inteles ca ca daca profesia ta nu este pusa in locul meritat este responsabilitatea ta sa gasesti acel loc si sa il ocupi.
Ca pacientii pot sa-si iubeasca medicul, sa il respecte si sa ii ofere clipe de bucurie asa cum si medicul a facut la randul lui.
Ca medicina se poate transmite in familie prin pasiune si bucuria de a face bine si lucruri frumoase aici, acasa, nu doar pentru a transfera bunastare si pentru a lasa mostenire titluri universitare.
Despre cine vorbim?
Multumesc doamnei doctor Valeria Herdea si familiei domniei sale pentru aceasta ocazie si placere, iar pe dumneavoastra va invit sa stati aproape de portalul www.herdea.ro pentru inspiratie si incredere.
Partajează pe WhatsApp
Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.
Am vazut tarziu.Multumesc frumos,pentru gandul bun si prezenta onoranta la serbarea noastra.Oricum ati privi,si dvs sunteti deja membru al familiei noastre largite,asa ca „Fiti binevenit!” si bucurati-va!
Cu drag si respect pentru ceea ce faceti,
echipa dr Herdea