Intr-unul dintre proiectele pentru care consult am initiat posibilitatea ca un numar de medici sa mearga la o intalnire a unei companii farmaceutice si sa poveseteasca audientei formate din oameni de vanzari si marketing cum vad doctorii aceasta categorie de profesionisti: reprezentantii medicali.
Unul dintre invitati a fost un medic de familie. A vorbit cu pasiune despre felul in care vede un medic de familie acesti oameni care se tot plimba pe la cabinetele lor, intrerupandu-le activitatea adeseori. A discutat, cu multe exemple, despre:
- a te purta cuviincios,
- a fi profesionist in aceasta slujba considerata de domnia sa si grea si si utila,
- a fi pregatit teoretic,
- a comunica si mai ales a asculta,
- a fi interesat de persoana cu care stai de vorba,
- a promite si a te tine de cuvant,
- a iradia respect si compasiune in interactiunea cu medicul dar si cu asistenta acestuia, si pacientii suferinzi care isi asteapta randul.
Pentru mine au fost cateva noutati in abordare pe care sunt foarte bucuros ca (fie si) acum le-am aflat. A fost o tentativa a unui medic de a face lumea un pic mai buna si mai plina de sens. Si a reusit. Ascultatorii i-au sorbit cuvintele si practic au asaltat-o cu intrebari mai in public mai in particular la sfarsitul prezentarii.
Va fi lumea mai buna? Probabil ca nu la modul vizibil. Dar cativa oameni vor ciocani la un cabinet de medic cu ganduri mai curate si mai bune.
Asta a facut un medic la o companie. Dar mai sunt inca 300 de companii si 50000 de medici. Daca se vor alatura si altii lumea va deveni mai buna vizibil.
Cine este urmatorul?
Partajează pe WhatsAppNicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.