Economia este o știință socială, mai puțin exactă

Am fost foarte mirat când am aflat, în timpul facultății, că economia este o știință socială, una mai puțin exactă. Eu vedeam economia la un loc cu statistica, matematica, ingineria.

Și, totuși:

In most respects, economics is a social sciences, alongside psychology and sociology than it is a „natural” sciences such as chemistry and biology. Economics (particularly microeconomics) is ultimately concerned with why, when and how human beings trade with each other. Different schools of thought have taken the field toward increasing levels of mathematical sophistication and model-based regression forecasting, but the building blocks continue to be human actors and their behaviors.

How does economics study human action and behavior?

De ce mă leg de acest aspect?

Premierul Florin Cîțu:
„În septembrie, obiectivul meu este de a avea 10 milioane 400 de mii de persoane vaccinate, ceea ce înseamnă aproape 70% din ceea ce ne-am dori şi să scăpăm de pandemie”.

Eu aș căuta să văd vaccinarea nu atât o problemă logistică (avem o populație de atâtea milioane, avem atâtea doze de vaccin, organizăm vaccinarea, am rezolvat), cât și o problemă umană (cum asiguri populația că vaccinul e benefic).

O altă afirmație, în același context (13 ianuarie):

Premierul Florin Cîțu:
„Din ce am văzut eu şi văd şi interesul pentru etapa a doua, în România în acest moment lumea vrea să se vaccineze, ceea ce e un lucru foarte bun”

Să ascultăm, însă, și alte opinii (14 ianuarie):

„Mai puţin de jumătate (46%) dintre românii din mediul urban au afirmat că sunt dispuşi să se vaccineze împotriva COVID-19, în timp ce aproximativ un sfert (27%) declară că nu au luat încă o decizie în privinţa acestui lucru, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, dat publicităţii joi, relatează Agerpres.”

STUDIU Mai puţin de jumătate dintre românii de la oraş vor să se vaccineze împotriva COVID-19

Altă opinie:

„62% dintre români sunt dornici să se vaccineze împotriva COVID-19, din care 36% imediat, iar 26% preferă să mai aştepte, arată un studiu Reveal Marketing Research. Care sunt segmentele care se arată cele mai deschise la vaccinare.”

Studiu: 62% dintre români sunt dornici să se vaccineze împotriva COVID-19

Sunt de acord să fii optimist, să pui ținte mărețe, să visezi la lucruri înalte. Dacă nici măcar nu încerci, e cam greu să reușești.

Pe de altă parte, să ignori semnale clare, și să vezi doar o parte a situației, ignorând unele aspecte, poate fi nerealist.

Problema cu vaccinarea e, într-adevăr, și una logistică (număr doze disponibile, transport, personal, programare), dar e și una umană.

Economia are și un aspect uman, ține și de psihologie.

Dacă ai un obiectiv legat doar de aspecte logistice, și modifici realitatea aspectelor umane, la un moment dat există riscul să apară probleme cu numărul persoanelor vaccinate, dar măsurile să fie întârziate.

„O să ignorăm semnalele, și când va apărea problema, vom acționa în acel moment” nu e o soluție.

În opinia mea, o problemă majoră în acest moment este dorința de vaccinare. Dacă se ignoră complet, și se merge doar pe aspectele logistice, când problema va fi vizibilă, măsurile vor veni tardiv.

Eu aș încerca să fiu optimist când e cazul să pun ținte, dar pesimist când e vorba să îmi imaginez ce s-ar putea întâmpla care să împiedice atingerea țintelor.

fralala3 - Vet exam: How about another vaccine?

fralala3 – Vet exam: How about another vaccine?, https://flic.kr/p/2kfPJbX

Olivian Breda (121 Posts)

Olivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Pe partea medicală a colaborat cu CisoDental.ro pentru realizarea site-ului și pentru promovare. Ulterior, pentru DeltaHospital.ro (în prezent, Ponderas Academic Hospital) s-a ocupat de partea de SEO și uzabilitate.


Un comentariu

Trimite comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.



©2021 Cine ești tu, doctore? Termeni și condiții | Politica de confidențialitate