Domnule profesor, atunci când ții o prezentare…

Vorbește despre ceva ce te pasionează, despre ceva care chiar iubești din ceea ce faci! Trebuie să existe așa ceva. Asta îți va da forță de atracție. Vorbește pentru oamenii care te ascultă mai întâi de toate și mai apoi despre tine sau despre cei care te-au plătit. Vorbește ca să schimbi ceva. Poate lumea. Fie ea una mititică. Microcosmosul la care te pricepi cel mai bine.
Lucrează-ți singur ideile pe care vrei să le transmiți. Este cel mai corect și față de public, și față de tine, și față de cei care, eventual, te-au plătit pentru asta. Comunică cu organizatorul. Și timpul tău e important, dar și al lui. Și al celorlalți oratori implicați. În cele din urmă aveți un interes comun, să iasă un eveniment memorabil. Sau poate nu? Poartă-te cu angajații organizatorului ca și cum și ei ar fi oameni. (Sic!) Caracterul se vede în interacțiunile cu oamenii de care chiar nu depinzi. Oferă publicului din poveștile tale. De succes sau nu. De fapt, cele de insucces, care-ți solicită smerenia, sunt cele mai gustate. Fii creativ! Pune ceva original „pe masă”. Toți vorbitorii știu să facă o prezentare academică. Problema e că șapte prezentări academice rareori fac un eveniment sexi. Poți să-i spui memorabil. Însă, dacă dai drumul la creativitate, improvizație, experimente, va fi varietate și memorabilitate. Folosește intonația. Ea este cea care face publicul să murmure, ea este cea care face pielea de găină ascultătorilor. Și pielea asta de găină are memoria ei, știai? Fii generos! Caută să aduci argumente noi și inedite în discuție. Nu te baza exclusiv pe organizator pentru asta. Toată lumea merită să învețe ceva de la tine. Caută în astfel de situații să-ți extinzi orizonturile în subiectul expus. Ție și, odată cu asta, celor care te vor sorbi din priviri. Invită-ți colaboratorii apropiați și discipolii să te urmărească. În felul ăsta te vei asigura că nu poți dezamăgi pe nimeni. Și vei face să crească interesul pentru eveniment. Organizatorii îți vor fi recunoscători, o dată în plus. Fii onest și arată ambele fețe ale monedei. Credibilitatea este greu de menținut astăzi. Dacă e cineva căruia nu-i place asta, poate că merită avută o discuție. Poate chiar nu e locul sau momentul. Propune-ți să stai pe durata întregului eveniment. Contribuția ta nu se termină după cele 10–20 de minute alocate. Sau poate că da, când nimic nu ai a spune. În mod normal, ar trebui să înceapă atunci. Cu întrebări de la și către ceilalți vorbitori și public, cu contribuții la celelalte discursuri, la alte idei. Fii parte a unei echipe. Pentru stupul împlinit! Lucrul în echipă poate fi exersat cu succes și aici. Mândrește-te (nu te făli) cu ceea ce ai oferit celorlalți participanți. Bucură-te de prezența lor. Unii au nevoie de inspirație. Poți duce asta?

Nicolae-Iordache Iordache (389 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


Trimite comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.



©2018 Cine ești tu, doctore? Termeni și condiții | Politica de confidențialitate