În privința accesului la tehnologie, a conectării la Internet, a folosirii Internetului în viața de zi cu zi, SUA sunt printre din cele mai avansate tehnologic.
Vreau să incep mesajul de față cu o particularitate a americanilor privitoare la cum se citesc știrile.
Astfel, in SUA, oamenii obișnuiesc să afle o informație pe un instrument, să navigheze pe altul, să continue căutarea pe altul.
Spre exemplu, un comportament tipic ar fi ca persoana să intre pe telefonul mobil și să parcurgă știrile. Citește, citește, se uită rapid, sare din link în link. Ajunge acasă și caută pe PC.
Sau se uită la televizor și vede ceva care îl atrage. Se uită rapid pe telefonul mobil. Ajunge într-o oarecare decizie de cumpărare, contact, abonare sau o altă acțiune tipică.
În momentul respectiv, poate să continue acțiunea pe telefonul mobil, dar ar putea, foarte bine și să se conecteze la laptop sau la PC și să continue căutarea.
În România, chiar dacă astfel de lucruri se întâmplă, nu putem vorbi de o normă în acest sens. Nu asta e regula generală. Însă ce se poate observa e că asta e tendinta. Că va fi implementat în 5 sau 10 ani, putem aproxima că într-un viitor nu foarte îndepărtat și societatea românească va avea un comportament similar.
Dacă e să mă gândesc la puterea Internetului în România, ea e în primul rând o realitate pentru mulți dintre români, dar are încă un potențial enorm de dezvoltare. E foarte departe de unde ar putea să ajungă.
Partajează pe WhatsAppOlivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Pe partea medicală a colaborat cu CisoDental.ro pentru realizarea site-ului și pentru promovare. Ulterior, pentru DeltaHospital.ro (în prezent, Ponderas Academic Hospital) s-a ocupat de partea de SEO și uzabilitate.