Organizeaza-ti propriul simpozion

In cartea „Cine esti tu, doctore?” am incurajat medicii specialisti sa isi organizeze propriul simpozion explicand acolo care sunt beneficiile de a face asa ceva. Recent am asistat la un astfel de eveniment organizat de un medic dermatolog pentru medicii de familie din orasul lui (universitar). Au fost cateva lucruri care m-au impresionat si care cred ca merita impartasite. Au fost si cateva lucruri care cred ca merita o abordare diferita.

Iata experientele pozitive si de valoare de la evenimentul la care am participat si care cred ca ar putea inspira alti medici care isi propun sa urmeze aceasta cale.

  • Participarea a fost foarte buna, au ramas putine scaune libere. Asta ar putea insemna ca medicul care a facut invitatiile are o reputatie buna in randul medicilor de familie dar si faptul ca exista un interes fata de manifestari medicale orientate catre nevoile profesionale al medicilor de familie, dincolo de traditionalele simpozioane „prezentare de produse farmaceutice sau tehnica medicala”.
  • Medicul dermatolog a invitat si un medic chirurg plastician in ideea de a oferi varietate si o valoare suplimentara propunerii personale. Acesta chiar a contribuit semnificativ la crearea unei atmosfere destinse, de spectacol chiar.
  • O alta prezentare a fost facut de un alt medic dermatolog care lucreaza in cabinetul organizatorului. Este o idee generoasa si profitabila sa iti promovezi colegii.
  • In generozitatea sa a invitat chiar si un alt medic dermatolog care ii face concurenta, o idee aparent bizara dar, contraintuitiv, poate ca este mai bine sa fii prieten cu concurentii decat sa te tot vorbesti de rau pe la spate.
  • Locatia nu a fost pretentioasa dar a fost suficient de eleganta si a oferit un serviciu de calitate.
  • Medicul organizator a venit devreme, s-a asigurat ca toate aspectele de logistica functioneaza corespunzator, apoi si-a dedicat intreaga atentie sa primeasca cum se cuvine invitatii.
  • Prezentarile au fost lucrate, s-a vazut ca sunt bine studiate. Asta inspira respect din partea audientei.
  • Invitatii au fost apreciati pentru calitatea serviciilor pe care ei le ofera comunitatii. Nu au fost considerati niste medici, dar ceva mai mititei.

Iata si cateva idei de care trebuie tinut cont:

  • Este spectacolul tau, ai depus un efort considerabil ca sa aduni atatia oameni, sa fii o gazda buna, faci ceva ce foarte putini alti medici fac in zilelel acestea. Acum este momentul tau de glorie: in deschiderea pe care o faci. Pe langa elementarele gesturi de gazda politicoasa spune invitatilor de ce i-ai chemat, cum de te-ai gandit sa faci un astfel de eveniment, spune care este planul tau pe viitor daca nu este un eveniment singular. Pune-ti evenimentul in lumina unei misiuni mai generoase decat o ora doua de transfer de cunostinte. Povesteste de ce ai ales tema propusa. Explica le ce ar folosi medicilor sa petreaca timpul cu tine acum si in viitor. Fii clar si abordeaza situatii sau nevoi concrete in care majoritatea medicilor se regasesc. Demonstreaza ca le cunosti problemele.
  • Selecteaza atent, vorbeste cat mai mult despre nevoile concrete ca sa ii castigi. Nu tine cursuri de specialitate chiar daca ai caderea de a face asa ceva. Pentru cursuri si profesori lasa-i sa participe la alte evenimente. Nu replica simpozioanele industriei farmaceutice.
  • Alege segmente inguste din intreaga patologie, dintre cele mai frecvente afectiuni cu care se intalnesc. Nu esti acolo ca sa le arati cata medicina de specialitate stii tu (comparativ cu ei, ar trebui sa presupuna asta), evita sa vorbesti despre cele mai rare patologii. Daca tu nu te intalnesti cu ele mai des de o data pe saptamana (sau luna in functie de specialitate) nu te astepta ca ei sa isi incarce mintea pentru o patologie pe care poate o vor intalni o data sau de doua ori in viata. In plus, daca spui totul acum ce mai ramane pentru data viitoare.
  • In loc sa tii cursuri spune povestile tale cu pacientii tai. Daca poti ilustra aceste povesti cu atat mai bine (mai usor daca esti dermatolog, mai greu daca esti cardiolog). Cu cat esti mai concret cu atat iti stimulezi audienta sa gandeasca si sa retina mesajele tale. Apropo, construieste-ti prezentarea in jurul unor mesaje: „acest gen de afectiuni il puteti trata si dumneavoastra asa si asa”, „acesti pacienti au nevoie de consult de specialitate din motivul asta si asta”, „acest tablou clinic indica o situatie de urgenta, trimiteti-l imediat acolo sau acolo”, „e important sa diferentiati aceste doua conditii din motivul x si o puteti face asa si asa”…
  • Un pont de o mie de puncte: creeaza interactivitate si vor fi fanii tai pentru totdeauna. Planifica sa stimulezi intrebari si sa ai sesiuni de intrebari si raspunsuri pentru cel putin jumatate din timpul alocat.

In ciuda avansului tehnologic si a noilor canale de comunicare, o prestatie foarte buna live ramane de departe cea mai puternica si mai durabila metoda de promovare a propriului brand.

Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu