Te doare că nu-ți vin pacienții la programare?

Unor prieteni stomatologi.

Cât de tare?

Câți nu se prezintă la programare? Poți să calculezi procentual sau poți calcula absolut pe lună.

Procentual. Câți nu vin din câți sunt programați. Nu vorbim de cei care și-au contramandat vizita din timp și ai putut să-i înlocuiești.

Absolut. Câți nu ți-au venit luna asta la final sau luna trecută. La câte consultații ai fost silit să te uiți pe pereți.

Cât pierzi?

Procentual. Fă următorul calcul: (venitul tău din luna respectivă)/(procentul celor care s-au prezentat la cabinet). Scade din valoarea obținută vânzările tale reale din luna respectivă. Cam astea sunt încasările pe care nu le mai vezi datorate celor care nu mai vin. Acum doare?

Absolut. Fă următorul calcul: (numărul de consultații ratate)x(profitul mediu pe consultație excluzând costurile fixe, impozite). Aceștia sunt banii pe care îi împarți cu generozitate cu niște oameni care te mai și enervează pe deasupra.

Daca nu ai calculat deja cât pierzi probabil că nu te doare destul. Te va durea în curând.

Ce-i drept, durerea devine mai vizibilă atunci când ai agenda plină pe câteva săptămâni în avans. Dar chiar și așa, crezi că ai timp destul? Comasează consultațiile și vezi cum ai putea face ceva util cuiva sau ceva drag ție în tot acest timp.

In postările care urmează voi prezenta câteva soluții la această problemă.

 

 

Nicolae-Iordache Iordache (462 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu