Există o opțiune mai puțin cunoscută a Google: poți căuta după imagine.
Să zicem că cineva îți trimite un email cu o fotografie. Ai vrea să știi mai multe despre acea fotografie. Ai opțiunea să cauți la Google folosind acea imagine. Dacă imaginea a fost folosită de alții pe Internet, chiar la o altă dimensiune (rezoluție), chiar dacă a fost „tăiată” diferit, chiar și cu mici modificări de culoare, Google probabil va găsi acea fotografie.
Mai mult, poți căuta lucruri similare. Dacă faci o fotografie a Turnului Eiffel, poți căuta după imagini similare cu imaginea ta.
Exemple practice:
- Cineva îți trimite o descriere a unui produs, cu o mică poză. Poți căuta numele produsului, dar poți căuta direct după poză.
- Scrii un articol și vrei să te asiguri că poza pe care vrei să o folosești e într-adevăr poza produsului despre care vorbești în articol.
- Te documentezi despre un doctor faimos și vrei să cauți mai multe fotografii cu acel doctor.
- Ai o fotografie la rezoluție slabă și vrei să cauți o rezoluție mai bună a fotografiei.
- Publici o fotografie pe Internet și dai dreptul de folosire cu precizarea sursei. Vrei să vezi cine a copiat fotografia ta fără permisiuni.
- Publici o fotografie pe site și vrei să știi cine a copiat-o fără permisiunea ta.
- Ești pe Facebook și vezi o poză a cuiva. Nu știi dacă e fotografia unei vedete sau e fotografie reală a persoanei. Faci o căutare și vezi unde mai apare poza respectivă.
- Alte căutări posibile.
Eu folosesc o extensie pentru Google Chrome care îmi adaugă la click dreapta opțiunea „Search Google with this image”. Apăs și caut instant. Există extensie și pentru Firefox.
Video:
Olivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Pe partea medicală a colaborat cu CisoDental.ro pentru realizarea site-ului și pentru promovare. Ulterior, pentru DeltaHospital.ro (în prezent, Ponderas Academic Hospital) s-a ocupat de partea de SEO și uzabilitate.