„Pregătește-te să rămâi de neînlocuit!”
Așa sună unul dintre ultimele îndemnuri din carte.
Aceasta expune povești și sfaturi folositoare medicilor care caută să-și construiască și apoi să-și îmbunătățească un brand personal, al doctorului X. Cartea este cu atât mai interesantă pentru că abordează subiecte importante în viața unui medic, pe care nu se pune accent în nicio facultatea de medicină. Termini facultatea plin de entuziasm și idealuri pe care vrei să le atingi, dar te trezești brusc într-o lume neprietenoasă pe care nu ai fost pregătit să o înfrunți.
“Ce pot face să am pacienți și să ajung un specialist de succes?”
La această întrebare și la multe altele au încercat autorii să ofere răspunsurile potrivite.
Preferatele mele au fost: capitolul despre avantajele pe care ți le oferă activitatea din mediul online și cel numit “Apropie-ți pacienții, lăsându-i să atingă o parte din tine!”. De aici am învățat cele mai utile lucruri, însă ajungând la partea numită “Despre preocupările morale ale succesului”, am avut pentru un moment impresia că eu am scris-o. De fapt, pe măsură ce am avansat de la un capitol la altul mă gândeam “Ce lucruri simple, dar pe care așa puțini medici le aplică!”.
Autorii, taxează în stilul caracteristic arogața unora dintre medici și atitudinea pe care o au față de colegi. Exemplul cu medicii de familie pe care îi critică toată lumea că sunt “proști” este doar o dovadă că aceste comportamente nu sunt folositoare medicului. Colegii criticați public de către tine nu-și vor trimite pacienții la tine și așa te îndrepți ușor-ușor către insucces profesional. Până la urmă valoarea unui medic reiese din numărul de pacienți care îi bat la ușa cabinetului.
Așadar, cred că este o carte utilă, care merită citită de către orice specialist sau medic în devenire. Vremurile de schimbă și relația medic-pacient tinde să ajungă în centrul sistemului medical.
Vă las să descoperiți singuri alte lucruri care vă vor schimba viziunea asupra viitoarei profesii.
Ionut Caravan, student la medicina UMF Iuliu Hatieganu Cluj-Napoca si blogger la Blog de medicinisti.
Partajează pe WhatsAppNicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice – Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.