De ce pacientii multumiti nu-si lauda medicul pe Internet?

In cadrul prezentarii de la congresul de gineco-endocrinologie de la Sinaia un medic pe care il cunosc de mult a remarcat cu putina indignare in glas ca pacientii multumiti nu scriu depre medicul lor pe net spre deosebire de cei nemultumiti care sunt mai activi in aceasta privinta.

Inteleg frustrarile medicului fata de aceasta asimetrie. Insa cred ca trebuie sa privim lucrurile exact prin perspectiva simetriei.

In relatiile cu clientii (si printr-o oarecare extensie cu pacientii) simetricul opus nemultumirii nu este multumirea. Multumirea este doar normalul. Opusul nemultumirii este incantarea.

Prin natura noastra ne ducem la medic asteptandu-ne sa fim multumiti. Daca medicul (si intreg ansamblul din jurul sau) ne multumeste nu a fost starnit niciun resort intern. Asta nu-l determina sa faca efortul suplimentar de a se exprima spontan in mediul online sau in orice alt mediu. Incantarea inseamna ca a detectat un efort suplimentar din partea furnizorului lui de servicii medicale si doar atunci se simte dator sa fac un efort la randul lui. Ca va fi in online sau altundeva depinde si de alte considerente.

Este asimetric, poate usor nedrept, dar inainte de a te intreba de ce pacientii tai multumiti nu umplu Internetul cu multumirea lor intreaba-te daca tu, medic-pacient (simultan) la randul tau ai facut asta atunci cand ai fost (doar) multumit. Sau daca ai facut-o candva. Si CE te-ar determina sa o faci pe viitor. Apoi ofera acel CE pacientilor si colegilor tai.

Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu