Lucrurile bune se întâmplă prin proiectare

Discutam cu medicul meu de familie despre un proiect referitor la eticheta în vizitele la medic. Curând veți afla despre ce este vorba. Atunci mi-a menționat că fiecare dintre angajații săi semnează la angajare un decalog care reprezintă valorile în baza cărora angajații din cabinet își desfășoară activitatea. Fără o instruire specială legată de viziune-misiune-valori, așa a simțit că trebuie să facă.

Probabil că documentul (prezentat mai jos) nu va putea produce efecte legale dar cu siguranță produce efecte MORALE.

Poate mai inspiră și pe altcineva.

 

  1. Medicina nu este o simplă „profesie”, ea este o vocație, un mod de viață al celor care o practică, un dar lăsat de Bunul Dumnezeu pe Pământ. Să fii cadru medical rămâne o onoare, chiar dacă foarte adesea greu de dus, atât pentru cei care o practica precum și pentru familiile acestora.
  2. Relația medic-pacient se bazează pe încredere, sinceritate, respect, pregătire profesională, curaj decizional dar mai ales pe calitatea umană atât a medicului cât și a pacientului.
  3. Disponibilitatea este poate cea mai importantă trăsătura de caracter pe care trebuie să o ai într-un cabinet medical. Pacientul vine la cabinet pentru că are o suferință; cadrele medicale sunt acolo pentru a-l ajuta. Fiecare dintre cele două părți implicate trebuie să manifeste empatie, înțelegere pentru a construi o relație cu adevărat viabilă și benefică pentru toți.
  4. Politețea, pasiunea pentru ceea ce faci zi de zi, modestia, profesionalismul, eficiența, fermitatea îmbrăcată în blândețe, abordarea pacientului „pe limba lui” va face ca fiecare om aflat în suferință să plece un pic mai bun, mai sănătos măcar psihic dacă fizic nu se poate întotdeauna instantaneu.
  5. Nu face diferență de rasă, sex, vârstă, religie, apartenență politică, etnie: oamenii s-au născut la fel. Societatea este în mare parte responsabilă pentru șansele pe care unii le au iar alții nu. Poate sunt diferențe de statut social și educațional dar cu certitudine în fata suferinței suntem toți la fel.
  6. Răbdarea devine o virtute: păstrarea calmului, evitarea polemicilor inutile, politețea și bunul simț, înțelegerea suferințelor semenilor tăi devin calități de bază în relația bilaterală medic-pacient.
  7. Respectă ca să fii respectat!
  8. La sfârșitul unei zile lungi și plină de dureri ale pacienților tăi, cea mai mare bucurie pentru un medic este zâmbetul unui copil sau comportamentul civilizat al unui adult.
  9. Solidaritatea cu omul aflat în suferință este cea mai buna opțiune, dacă nu singura posibilă. Atunci când suferința lui este deasupra resurselor terapeutice, trebuie să știe că îi ești alături, că nu este singur în fața durerii, că îți pasă de el, că se poate baza pe tine și că aici va găsi sprijin și prieteni adevărați.
  10. Dăruiește iubire, adu un zâmbet pe fața unui om aflat în suferință, joacă-te cu un copil și ascultă-l cum râde. Numai așa lumea pe care ne luptam să o facem un loc mai frumos sub soare chiar va fi.
Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu