Despre etica simpozioanelor medicale

Am participat si am discutat cu participanti la diferite simpozioane in cadrul Conferintei nationale a Societatii Romane de Dermatologie de la Cluj.

Cred tot mai mult ca vorbitorii au nevoie sa isi reconsidere atitudinea fata de mini-„cariera” lor de vorbitori. In ce sens?

In primul rand, ar trebui sa ii considere clienti pe colegii lor, participantii din sala si apoi pe organizatorii simpozionului cu pricina. Poate parea putin limitativ, desigur ca unele companii se vor grabi sa spuna ca nu vor sa cedeze controlul insa doar asa iti construiesti credibilitatea pe termen lung. Prin urmare, risti sa ai mai putine contracte. Insa, odata stabilita reputatia de vorbitor vei intalni clienti care vor face concesii de toate felurile si veti incheia parteneriate mai roditoare. Mai putin ajunge sa insemne mai mult; contraintuitiv, nu?

In al doilea rand, nu sari peste interesul audientei. Indiferent cat de mare este numele organizatorului din spate, colegii tai sunt si ei destepti si inteleg foarte bine cand li se ofera valoare sau cind li se serveste o spalare pe creier. Si pleaca dezgustati; vrei sa iti asociezi numele cu dezgustul lor? Nu folosi pilejul ca sa aduni date pentru firme ci ca sa oferi valoare (intai directie si apoi informatie) audientei. Fa-ti „panele” de medici pe care sa-i suni inainte de a-ti schita prezentarea, intreaba-i despre ce vor sa auda si apoi citeaza-i in timpul prezentarii. Simplu.

Si in al treilea rand, nu lasa totul pe seama companiilor: structura prezentarii, continutul, reprezentarea grafica in Powerpoint… Mai ales imaginile proiectate. Cauta sa fie frumoase. Designul conteaza mai mult decat iti poti imagina. Lipsa de control se vede si nu este apreciata.

Multumita circumstantelor actuale, nu este greu sa fii vizibil ca vorbitor insa necesita ceva autodisciplina. Succes.

 

Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu