Despre diferențiere în mărțișoare

Întâi de toate, La mulți ani pentru 1 martie! :)

Mergeam azi pe stradă și m-am gândit la cum sunt răsplătite mărțișoarele diferite de celelalte. Mă uitam pe stradă și vedeam cum multe mărțișoare sunt similare, în oarecare măsură, unele cu celelalte. Sunt, totuși, unele care ies în evidență. Nu se încadrează în tipare. Sunt diferite.

Ei bine, pentru acele mărțișoare prețul este uneori mai mare. Când cumperi un produs diferit, te atrage și plătești pentru asta. Când vezi ceva nou, ești dispus să plătești mai mult pentru asta.

Sigur că anul următor modelul respectiv de mărțișoare va fi copiat și va intra în banalitate, dar cel puțin în anul respectiv, un producător are posibilitatea să fie unic pe piață.

Totuși, mărțișoarele unice sunt destul de puține. Cum să te diferențiezi când faci mărțișoare? Poți inova la materiale, la compoziție, la folosirea culorilor, la tipul de panglică, la simbolul în sine. Dar poate cel mai important e că poți veni cu idei noi pe mai multe planuri – poți avea și culori diferite și panglici diferite. Poți avea și materiale noi și un simbol nou pentru mărțișor.

Avantajul? Dacă reușești să te diferențiezi într-un mod de succes (adică noile produse să fie percepute ca fiind mai de succes decât cele vechi), ai șansa să te poți diferenția de alți producători de mărțișoare.

Cum aplici asta în alte domenii? Păi în cursurile de branding înveți că te poți poziționa diferit, și că asta îți va permite să ieși în față, să ai parte de acei clienți care sunt cei mai relevanți pentru business-ul tău. Primul pas e să accepți că ai nevoie de diferențiere, și apoi să cauți soluții pragmatice prin care să poți implementa asta.

 

Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu