„Dati-mi va rog un buletin!”

Asa mi s-a adersat cu cateva zile in urma de o receptionista a unei clinici private de oftalmologie din Bucuresti.

Nu stiu daca v-ati lovit de acesata formulare in interactiunea cu tot felul de birocrati sau portari de sistem, mie mi se intampla asta frecvent. Daca totusi sistemul este unul privat care pretinde ca ofera servicii de calitate atunci mie aceasta formulare imi repugna. De ce?

Chiar daca este aparent politicoasa (spune „va rog”, nu-i asa?), aceasta formula tradeaza multe:

  • este aproape ubicuitara (o foloseste tot portarul) ceea ce arata ca tu (angajatul clinicii) esti ca toti ceilalti.
  • este nespecifica, indiferenta si rece: presupune ca as avea mai multe buletine si ca e ok s-ai dau unul dintre ele (poate buletinul bunicii, poate un buletin de analize sau chiar un buletin meteo)
  • Nu este personala, nu tine cont de persoana din fata birocratului. De cele mai multe ori daca ati observat este rostita fara sa fiti macar priviti in ochi.
  • In fine, tradeaza adevarata gandire a birocratului: „imi urasc seful, imi urasc jobul si daca nu dai mai repede buletinul ala de rahat iti voi demonstra ca te urasc si pe tine!”

Cat de greu o fi sa spui „Va rog sa imi dati buletinul dumneavoastra (pentru…)”? „…sau un alt act de dentitate!”

Epilog: I-am dat buletinul pentru ca il cunosteam si il respectam pe doctor. Altfel as fi iesit de mult pe usa. S-a uitat pe buletin si m-a intrebat: „Va cheama Iordache Nicolae?” Ce sa mai spun…? Apoi am fost la medic si a fost, asa cum ma asteptam o incantare.

Mesaj pentru doctori: Personalul pe care il platiti (cel mai adesea) va saboteaza mai mult decat statul roman. In realitate niciunul (statul, personalul) nu lucreaza pentru dumneavoastra ci dumneavoastra munciti ca sa ii tineti pe ei. Diferenta? Personalul inca mai este in controlul sau macar influenta dumneavoastra. Cum o exercitati?

Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu