„Cum pot sta de vorbă cu pacientul când am maximum 5 minute în care trebuie să scriu și o rețetă sau trimitere?”

La un curs de comunicare cu medici oncologi, după ce am discutat despre cum ar trebui comunicat cu pacientul (să îl privim în față, să îi dedicam 100% atenție pe durata dialogului, să eliminăm alte elemente care distrag atenția…) am fost abordat în pauza de o tânără doctor cu întrebarea din titlu.

Răspunsul e simplu, îl spun aici pentru că ar putea interesa pe mai mulți:

  1. În primul rând, asigură-te că ai eliminat toate alte activitățile mult mai puțin importante dar care consumă timp și tot ce ți-a rămas sunt doar cele 5 minute.
  2. În al doilea rând, spune-i pacientului că tot ceea ce ai pentru el sunt 5 minute dar că ești dispus să le folosești judicios. E greu dar poate fi educativ. Oricum dacă îi spui sau nu tot atât timp ai și el oricum vede. Spune-i că în prima parte vei sta de vorbă cu el nemijlocit (fie și măcar două minute) urmând ca la final să continui dialogul în timp ce îi vei completa și documentele necesare. E important să ai puțin timp de atenție dedicată doar lui.
  3. In al treilea rând stai de vorbă cu el nemijlocit! Sunt studii care demonstrează că daca o faci bine, percepția pacientului este că i-ai acordat de patru ori mai mult timp decât ai făcut-o în realitate.

De ce? Pentru că merita pentru binele pacientului și, mai ales și doctorul merita să se simtă mai aproape de pacienții lui și mai apreciat de aceștia. Pentru binele si reputatia lui!

Nicolae-Iordache Iordache (462 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu