Cine esti tu, doctore? Sumar capitole

 

Partea 1: Strategie: Fa brandul sa cante muzica ce-ti place

1.(Eul Personal) – Daca nu ai facut-o deja pana acum, descopera cine esti si ce vrei sa devii? Acest capitol se refera la intelegerea personala a valorilor, talentelor si aspiratiilor personale. In lipsa intelegerii si insusirii complete a acestora, exista riscul ca brandul creat sa nu fie autentic si sa aiba o durata de viata scurta. Vom ghida cititorul spre a-si pune intrebari esentiale despre misiunea lui personala si legatura intre aceasta si cea profesionala. Vom discuta despre importanta valorilor, care ar putea fi valori esentiale ale unui brand medical de succes si cum pot fi acestea puse la „lucru”. Cititorul va fi ghidat in a-si descoperi punctele tari personale si sa isi construiasca brandul pe acestea. De asemenea vom adresa aspecte corijabile legate de prezenta/prestanta medicului.

2. (Eul Profesional) – Cum iti construiesti valoarea profesionala? In acest capitol vom adresa latura profesional-medicala. Cautam maximizarea impactului efortului de dezvoltare continua a medicului in cauza. Medicii vor invata sa se dezvolte (sa investeasca timp si bani) cu obiectiv clar. Vom aduce in discutie dezvoltarea profesionala dincolo de specializarile si examinarile de rutina cerute de sistem. Vom dezbate castigarea de competente suplimentare, interdisciplinare. Vom prezenta pe larg nevoia de a fi parte dintr-o retea profesionala functionala (eventual de elita), precum si metode de creare a unei retele functionale in interiorul sistemului medical, care sa ii ofere medicului o gravitatie speciala pentru segmentul de pacienti dorit

3. (Eul Public) – Cum sa-ti zambeasca necunoscuti pe strada? Comunicarea valorii profesionale.

Vom prezenta pe larg nevoia de a fi parte dintr-o retea profesionala functionala (eventual de elita), precum si metode de creare a unei retele functionale in interiorul sistemului medical, care sa ii ofere medicului o gravitatie speciala pentru segmentul de pacienti dorit.Vom prezenta caile prin care medicii pot atrage mai multi pacienti catre cabinetele lor, felul in care isi pot cladi imaginea dorita in randul cat mai multor pacienti din comunitatea lor de interes. Vor afla cum sa isi creeze oportunitati si sa administreze relatia cu mass-media, cum sa isi creeze elemente unice de identificare in mintea pacientilor, cum si ce sa publice, cum sa iasa la rampa si sa (se) prezinte public. Vor mai intelege cand si de ce sa se implice in actiuni de voluntariat; cum sa se implice in comunitate in asa fel incat toti cei implicati sa aiba de castigat din asta.

4. (Eul online) – Creste-ti valoarea brandului (chiar si fara bani, inca): Internet si mediile sociale online!

Cititorii vor intelege aici nevoia de a avea o prezenta online demna de decada aceasta, care sunt optiunile la indemana, cu avantaje, dezavantaje, costuri, resurse implicate, impact. Vor gasi elemente care definsec o prezenta online de succes (care sa serveasca scopului / asteptarilor pentru care a fost creata), exemple bune si mai putin inspirate. Vom aborda si modalitati de obtinere de trafic online si de conversie a vizitatorilor in pacienti ai cabinetului doctorului.

5. (Eul material) – Apropie-ti pacientii, lasandu-i sa atinga o bucatica din tine!

Un capitol dedicat aproape exclusiv practicantilor solo, care trebuie sa invete sa isi creeze elemente de imagine, pe care apoi sa le promoveze prin mijloace materiale: carti de vizita, brosuri  si alte materiale personalizate, amenajarea salii de asteptare, dotarea si amenajarea cabinetului.

 

Partea 2: Tactici: Creeaza-ti refrenul pe care sa-l cante cine vrei tu!

6.(Personalul Auxiliar) – Intre un glont tras in propriul picior si cea mai buna trambita umana

Este imperativ necesar ca personalul auxiliar medicului sa cante aceeasi muzica sau pierderile sunt greu de calculat. Chiar si fara sa doreasca, personalul din jurul medicului poate sa ii puna pe fuga pe multi dintre pacienti, precum si pe apropiatii acestora.

Aici vom educa cititorii in ideea ca asistentele si receptionistele sunt cele care au primul (si de multe ori si ultimul) contact cu pacientul si ca prestatia lor defineste intr-o proportie relativ de mare nivelul de incredere al pacientului in medic, precum si nivelul general de satisfactie in urma consultatiei si/sau al tratamentului. Vom prezenta aspecte de recrutare, dezvoltare, compensare si motivare a personalului cabinetului medical.

7.(Practicant solo versus Angajat) – Brandul personal al medicului angajat

Este crucial pentru un medic angajat al unei alte structuri (de exemplu policlinica, fie ea privata sau de stat) sa isi creeze unicitate in interiorul acesteia si sa starneasca dorinta de revenire sau recomandare catre el pentru fiecare pacient cu care interactioneaza. Cum administreaza aceasta dualitate, cum face ca valoarea lui la iesirea din acel sistem sa fie mai mare decat la  intrarea in el si cum administreaza relatia cu angajatorul in acest sens vor fi dezbatute in acest capitol.

8. (Construirea increderii) – Despre incredere si relatia cu pacientul

Multi medici cred ca dreptul de libera practica, pozitia lor in cadrul sistemului medical, halatul alb pe care il poarta, aparatele pe care stiu sa le utilizeze si faptul ca ei detin solutii de care pacientii au nevoie ii intreptatesc automat la incredere din partea oricarui pacient aflat in nevoie. In realitate lucrurile stau altfel. Acest capitol diseca din ce este constituita increderea, cum se castiga aceasta si cum poate fi pierduta. Medicii vor gasi modalitati practice de a castiga increderea pacientilor, cat si modalitati de a evita pierderea ei.

9. (Succes si etica) – Despre succes si bani, ca mijloc de a ajunge unde vrei

Mai devreme sau mai tarziu, unii ajung sa isi gaseasca succesul dorit. De multe ori acesta este doar o statie catre noi zari. Alteori insa, este o capcana: despartirea de cei care l-au ajutat, autosuficienta, aroganta, „nu mi se poate intampla mie”etc. In acest capitol vom prezenta cum pot evita medicii capcana succesului pentru a putea accede linistiti catre noi zari. Cum pot arata aceste noi zari? Vor lucra mai mult, vor creste businessul, vor selecta patologii, vor selecta pacientii? Cum vor rezolva diferite dileme etice care vin odata cu succesul (studii clinice, relatii cu companii farmaceutice, neveoia de castig imediat)? Tot aici vom aborda problematica tot mai actuala a managementului reputatiei in interiorul si afara online-ului.

10. (Externalizare si altele) – Cum sa fii un excelent medic si cel mai bun director de marketing si vanzari in acelasi timp!

Chiar daca unii medici pot jongla (si unora chiar le place) cu mai multe bile (ex. medicina, advertising, managementul personalului) altii au talent predominant sa fie doar medici practicieni. Si, pentru ca au talent, ajung sa o faca foarte bine. Sansele lor insa de a avea succesul pe care si-l doresc, in zgomotul tot mai mare din sanatate, va tine insa si de mult noroc in contextul in care ei se vor descurca limitat sa fie si proprii directori de marketing si vanzari. In acest capitol vom prezenta diferite solutii simple de externalizare a unor functiuni sau de creare de parteneriate cu altii are detin astfel de talente, in asa fel incat medicul sa isi gaseasca succesul dorit si meritat gratie propriilor talente.

Partajează pe WhatsApp

3 comentarii la „Cine esti tu, doctore? Sumar capitole”

    • Comparatia ma onoreaza, multumesc mult, chiar daca, asa cum stau lucrurile acum, este putin fortata. Ma bucura interesul pentru carte. Tot pe cetd.ro si https://www.facebook.com/cetd.ro veti afla detalii despre carte la vremea lor. Mi-am notat si adresa de e-mail si am sa va caut in mod special in ianuarie.

      Răspunde
  1. Felicitari pentru idee
    medicii romqni mai au mult de invatat la ceea ce inseamna construirea unui brand
    In general suntem obisnuiti sa muncim fqrq sq ne gindim ca ar fi bine sq stie si altii ceeq ce facem
    Cqpitolele ating punctele esentiale ale promovarii
    felicitari

    Răspunde

Lasă un comentariu