CALLMED – De ce este o idee stupida?

Ieri am mers prin doua policlinici si mi-a atras atentia anuntul din imagine.

La ce se refera? La faptul ca daca ai nevoie sa iei legatura cu medicul tau de familie ai putea suna intr-o centrala (CALLMED – deocamdata situl nu functioneaza,) care te va distribui automat care el taxandu-te astfel 5.3 lei pe minut la (cursul EUR/RON de astazi).

Sa vedem cui serveste acest serviciu?

Pai in primul rand medicului care, probabil, incaseaza o parte din acesti bani. Daca nu incaseaza nimic si se baga in aceasta schema este chiar fraier, dar de mult timp nu cred ca mai este cazul.

In al doilea rand tot medicului, care astfel va fi sunat mai putin si va fi batut la cap mai putin de catre pacienti (probabil chiar agasanti pe alocuri) si va avea o viata ceva mai buna, trebuie sa recunoastem.

Poate si pacientului, care, astfel, ar avea poate prioritate mai mare in a lua legatura cu medicul. Intamplator am gasit pe acest site ca si medicul meu de familie este intre putinii inscrisi in schema. Am sunat-o pe vechiul mobil si mi-a inchis :-)). Pentru prima oara de cand ne stim. Coincidenta?

Poate ca ar mai fi si altele insa situl callmed.ro nu functioneaza asa ca nu vad ce pot primi suplimentar daca accesez medicul pe aceasta cale.

Este insa acest serviciu menit sa aduca valoarea pe care o pretinde pacientului? Sa vedem:

Eu imi deranjez medicul de familie maximum de 2 ori pe an! El incaseaza niste bani de la casa pentru faptul ca tine sanatoasa familia mea pe lista lui si am pretentia ca pentru aceasta sa poata face gestul de bun simt de a-mi raspunde la telefon cu tarif normal. De regula, solicit adeverinte pentru care nu consulta (cel putin in cazul meu) si pe care le mai si platesc. Motivul pentru care sun este de a ma sincroniza ca sa nu bat drumul degeaba in conditiile in care nu se tine cu strictete de program. Personal simt inca o mana prin buzunarul meu.

Mai mult decat atat, accesarea lui prin acest sistem este in afara controlului meu ca pacient. Daca el taxeaza la minut, nu ma pot astepta sa se grabeasca sa imi dea o solutie. La urma urmei eu platesc – el primeste; de ce s-ar grabi?

Si in cele din urma, platesc ca sa aflu ce? Nu-mi poate pune diagnostic prin telefon. Nu-mi poate prescrie o reteta prin telefon. Cel mult, imi poate spune daca este o urgenta sa apelez un astfel de serviciu sau, daca nu, sa astept sa ma vada el in timpul programului lui. Ei bine, eu sunt un arogant si un nesimtit si am pretentia ca aceste informatii sa le primesc printr-un telefon taxat normal.

Increderea mea in medic scade. Mi se confirma ca este un medic lacom, care pune bunastarea lui inainte de sanatatea (si bunastarea) mea; increderea scade si parteneriatul scartaie. Sa mai mentionez ca pot fi pacienti cu limitari financiare serioase pentru care acest sistem este prohibitiv?

Asa ca in maximum o saptamana voi schimba medicul de familie cu unul care imi va promite ca o sa-mi raspunda la un telefon normal in timpul programului lui; el sau asistenta lui.

Daca te intereseaza sa ai un brand puternic, disponibilitatea este un atu si o obligatie. Fie ca raspunzi tu sau cineva instruit de catre tine. 

Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu