“Te rog sa imi spui de ce imi trebuie mie brand?”

Discutam saptamana trecuta cu un medic pe care il apreciez foarte mult si pe care il consider un medic de succes. Cred ca daca ar fi fost sa fiu medic mi-ar fi placut sa fiu ca el. Vorbeam despre carte si deodata mi-a pus o intrebare:

“Te rog sa imi spui de ce imi trebuie mie brand?” si apoi a continuat: “Eu cred ca daca esti pasionat, ai toate sansele sa-ti iasa lucrurile asa cum doresti.”

Va rog sa ma credeti ca eram incurcat. Stiam cat de bun este acel medic, cunosteam pasiunea lui si admiram succesul sau. Tocmai ma pregateam sa ii dau raspunsul standard cum ca “poate ca nu este pentru tine”. Dar el a continuat discutia destainuindu-mi ca:

  1. La un congres al medicilor de familie a fost dezamagit pentru ca organizatorii l-au pus sa vorbeasca prea de dimineata si, in consecinta, a avut doar 30 de participanti intr-o sala de cateva sute.
  2. Ca si-ar dori sa ii invete pe toti medicii de familie sa abordeze corect o patologie din specialitatea lui pentru ca sunt confuzii serioase si se abuzeza de administrarea unui anume medicament. Spune ca ii vin frecvent pacienti tratati cronic de un an in mod gresit cu acel medicament.
  3. Mai spunea ca ar prefera sa trateze mai putin sau deloc anumite patologii si mai mult altele.

Si atunci mi-am spus ca “uite, fix pentru asta ii trebuie brand”. Ca sa poata sa aleaga el cand isi va tine prelegerea si sa-i fie sala plina, astfel ii va fi mai usor sa ii conving pe mai multi medici de eroarea in care eventual se afla si popularizandu-si mai bine preopcuparile sa poata consulta mai mult din ceea ce pomoveaza si sa lase un alt coleg sa se ocupe de ceea ce i se pare in acest moment mai putin atractiv.

In cele din urma este mai fericit pentru ca poate face mai mult din ceea ce ii place, ofera mai multa valoare in felul acesta si isi pune amprenta asupra practicilor medicale dincolo de usile cabinetului sau.

Si aceasta anecdota se repeta de fiecare data cand primesc aceasta intrebare. Raspunsul este adeseori chiar in intrebarile pe care medicul si le pune.

Nicolae-Iordache Iordache (341 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


Trimite comentariu