Pescuitul la rapitor si promovarea pe internet

Acum ca tot se apropie sa ma reintalnesc cu frumusetile deltei, deopotriva cele de la suprafata si din apa, mi-a venit in minte o comparatie.

Se spune ca promovarea pe internet este ca mersul pe bicicleta odata ce te opresti din pedalat vei mai merge putin si te vei opri.

Eu as extinde comparatia catre pescuitul la rapitor.

  1. Nu stim niciodata exact carui peste ii este foame si ce vrea exact sa manance dar avem o idee cat de cat.
  2. Trebuie sa cunosti/intuiesti cam ce specii de pesti ar putea fi in balta in care dai. Daca pescuiesti la rechin in balta la Crevedia ai o extrem de mica sansa sa faci istorie.
  3. Conteaza si momentul, unii pesti mananca mai bine in anumite sezoane, altii sunt influentati de fazele lunii, alti au un ritm diurn. 
  4. Nu conteaza doar cand mananca, e important si ce mananca.Vobler Sunt o multime de momeli artificiale (lingurite, rotative, twistere, voblere). Pescarul are doar o idee despre ceea ce ar merge in balta sau la pestele pe care si-l doreste insa trebuie sa faca multe incercari pana sa vada un rezultat.
  5. Uneori ajuta sa nadesti locul ca sa vina mai multi pesti din specia pe care o cauti acolo unde pescuiesti tu.
  6. Si chiar daca le ai pe toate cele de mai sus aproximativ in ordine, este foarte important sa ai momeala in apa si mai ales.. sa o misti. Si sa o misti asa cum trebuie (viteza, adancime, tipul de miscare). S-au agatat bibani de twisterul aninat in apa pe marginea barcii dar asta este mai degraba accident decat strategie.

Similar si cu promovarea serviciilor medicale pe internet. In ordine:

  1. Ar fi bine sa stim la ce „pescuim”, care este profilul pacientului pe care noi ne dorim sa-l atragem. Copii/adulti, tineri/batrani, femei/barbati, saraci/bogati/, intelectuali/non-intelectuali, cu afectiunea (simptomatologia) x sauy.
  2. Merita sa ne promovam serviciile pentru afectiuni (sau conditii) existente in populatia unde ne desfasuram activitatea. Si mai trebuie sa fim siguri ca pacientii isi pot permite sa plateasca costul interventiilor.
  3. Nu are rost sa faci valuri pentru protejarea pielii de ultraviolete in octombrie-ianuarie. Nu in Romania cel putin.
  4. Merita sa promovezi potentialilor pacienti aspecte pe care ei le pot recunoaste si solutii pe care si le pot macar dori.
  5. Daca iti creezi o comunitate a ta (nadesti locul) mesajele tale vor fi ajunge mai eficient la cei pe care ii cauti.
  6. Conteaza foarte mult miscarea. Trebuie cumva sa te mentii in vederea periferica a pacientilor si sa te vada in miscare atunci cand ii loveste nevoia. In unele cazuri poate dura cativa ani pana sa iti calce pragul.

Fir intins pentru pescari.

Wire-less (fara fir) intins pentru medici.

Nicolae-Iordache Iordache (348 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


2 comentarii

  • Da, hai sa cream mai multe politici pentru „pescuitul” pacientului, cum sa-l agatam in undita, cum sa-i varam pe gat momeala, sa-i dam sa plateasca pana nu mai poate faptul ca a fost pescuit, orice, numai la binele si la sanatatea lui sa nu ne gandim. Gandire comuna si in sistemul de sanatate si in afara lui. Multumesc, in numele pacientilor!

    • Mulţumesc. Apreciez interesul tău. Asa cum apreciez și contribuțiile constructive în general.
      Nu văd unde am scris în articol ca grija fata de pacient este lipsita de importanta. Și nicăieri în carte sa acest site.
      Sunt medici valoroși care se zbat în anonimat sau sunt victime ale ignorării noilor realități economice și de piață. Am scris pentru ei. Poate citi oricine. Asa cum ai făcut-o
      și tu. Și fiecare înțelege cât poate. Asa cum ai făcut-o și tu. Sau cât vrea.
      Alternativa este o lume condusa de sindicaliști care tipa.

Trimite comentariu