Parfum de spital

Am fost ieri in Spitalul din Moinesti. Mai intai am participat la un eveniment organizat in fiecare luna (a treia zi de marti a fiecarei luni). Este vorba de o intalnire operativa cu TOTI medicii din spital si TOTI medicii de familie din zonele deservite. Sala a fost plina, o dovada a faptului ca, daca vrei sa fii luat in serios, o prima conditie este predictibilitatea participarii oamenilor implicati. Dar nu despre asta vreau sa vorbesc.

Nu vreau sa vorbesc aici nici de reactia mea de a fi ramas mut de uimire atunci cand am fost plimbat prin mai tot spitalul: camera de primiri urgente, terapia intensiva, salile de operatie, maternitatea si ambulatoriul de specialitate. Voi povesti mai pe larg in curand.

Exista ceva care ma facea sa ma simt foarte bine traindu-mi perplexitatea fara sa imi dau seama despre ce era vorba. Nu mi-am dat seama de aceasta decat cand am iesit din nou afara si m-am lovit de aerul rece si proaspat de primavara. Atunci abia am realizat ca am fost intr-un spital care mirosea frumos peste tot. Avea miros, dar unul placut. Nu mirosea nici a transpiratie, nici a “bube”, nici a toaleta publica, nici a produse farmaceutice si nici a mancare (de regula prost gatita; desi am vizitat imediat dupa ora mesei).

Intr-o reactie de revenire la realitate le-am marturisit asta directorului de spital si farmacistului care ne-a insotit. Maria Szerac mi-a intarit spusele. Au zambit si mi-au spus ca asta remarca toti cei care ies din spital.

Si-asa am ajuns sa cred ca o alta reteta a succesului este predictibilitatea reactiei (de uimire) a celor cu care te viziteaza intr-un fel sau altul.

 

Nicolae-Iordache Iordache (341 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


6 comentarii

  • :) Perspectiva „clientului” e deseori omisa cand vine vorba de spitalele publice din RO.

  • in noianul de vesti proaste din sistemul nostru de sanatate ne prinde bine o bula de aer cu un pic de parfum…pozitiv.

  • Se poate. Dar din pacate ici si colo. Paul a fost unul dintr cei care s-au implicat si a avut si cu cine! La mai multe si la mai mare!

  • Va multumesc pentru comentariu. Asa este, Paul este un implicat. Dar conteaza si mediul. Un drum de 1000 de mile incepe cu un pas, ei au facut unul. mai su nt si altii, Probabil ca suntem la mila 1,2.

  • Va multumesc pentru comentariu. Asa este, Paul este un implicat. Dar conteaza si mediul. Un drum de 1000 de mile incepe cu un pas, ei au facut unul. mai su nt si altii, Probabil ca suntem la mila 1,2.

  • […] in afara orelor de vizita, astfel ca nu se ventileaza pe culoare apartinatori si alti neaveniti? Ca miroase frumos in tot spitalul, iar toaleta este curata ca baia mea de acasa? Ca exista spirt, manusi, seringi si […]

Trimite comentariu