Sfat scurt despre pagini pe Facebook și reach 20% – faceți, dacă puteți, grup de Facebook, nu pagină de Facebook

facebook mic
La Lumea SEO PPC nu ne-am împăcat prea bine cu paginile de Facebook. Inițial, ne-am făcut utilizator standard de Facebook (user pe Facebook). A trecut timpul, și am făcut un grup, unde s-au și mutat toate conversațiile. Apoi, am convertit userul în pagină, dar au rămas multe lucruri ne-trecute la noua platformă (în special poze vechi). Acum nu mai avem user, avem pagină și grup. Comunitatea, ca număr, e mai mare pe pagină (aproape 1.300 de like-uri) decât pe grup (916). Nu același lucru se poate spune și despre activitatea (engagement-ul) utilizatorilor, care sunt net mai activi pe grup decât pe pagină.

Și cam ăsta ar fi și sfatul scurt al articolului de față – unde puteți, unde e cazul, luați în considerare să creați un grup de Facebook, mai degrabă decât o pagină clasică. Poate un magazin online nu s-ar “lipi” bine de un grup, în care clienții și vânzătorii sunt, cumva, în aceeași oală. Poate o instituție mare vrea să comunice de la unul la mai mulți (ca pe pagină), nu de la unul la unul (ca pe grup, unde fiecare membru poate avea o portavoce).

Dar dacă aveți un grup de oameni ce au potențialul audienței unui grup de Facebook, puteți lua în considerare ca atunci când luați decizia – “OK, intrăm pe Facebook” -, să faceți asta printr-un grup, nu printr-o pagină.

Avantajul? Faptul că un procent de doar 20% văd, în mod tipic, mesajele de pe Facebook, față de grupul de Facebook, unde, dacă doresc, membrii primesc notificări mult mai “intense”.

Olivian Breda (96 Posts)

Olivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Pe partea medicală a colaborat cu CisoDental.ro pentru realizarea site-ului și pentru promovare. Ulterior, pentru DeltaHospital.ro s-a ocupat de partea de SEO și uzabilitate.


Trimite comentariu