O perspectivă de pacient spital privat – spital de Stat

Am trecut, în ultimii ani, rar, ce-i drept, dar ocazional, prin spitale sau clinici sau centre. Unele din ele private, altele de Stat.

nurse

Defence Images – Army Nurse Treating Patient in Camp Bastion Hospital, Afghanistan – https://flic.kr/p/eZG9DA

Din experiența mea, este diferențele între cele două tipuri de structuri sunt doar pe două planuri:

  • Dotări / lucruri concrete / organizare mai bună la sistemele private (cu alte cuvinte, ai șanse mai bune, ca pacient, să fii tratat cu niște aparate moderne într-un spital privat).
  • În spitalele private, nu își varsă nimeni, vreodată, nervii pe tine, pe când la Stat, deși nu e regulă, se poate întâmpla. Nu mi s-a întâmplat niciodată să se răstească cineva la mine într-o instituție privată, în unele publice, însă, da.

De ce scriu articolul? Este greu, din postura de medic, să ai vreo influență asupra sistemului din care faci parte. Nu poți dota tu un spital, nu poți schimba tot sistemul organizatoric. Dar poți vorbi întotdeauna cu răbdare și blândețe, sau măcar nu răstit.

Când un pacient ia decizia între a merge la medic sau la privat, contează și investiția financiară, dar contează și o stare de spirit greu de pus în cuvinte, dar care îi dă o liniște. Ei, starea respectivă ține mai degrabă de felul în care e tratat decât de dotări. Și asta e în controlul fiecărui medic.

PS: Mi s-a întâmplat și într-o clinică privată să văd oameni nervoși și stresați. Era o asumare a managementului – “scădem costurile, creștem presiunea”. Și am întâlnit mai multe exemple de oameni nervoși în diferite entități non-private, de Stat. Însă ce am scris mai sus mi se pare, în continuare, valabil.

Olivian Breda (95 Posts)

Olivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Pe partea medicală a colaborat cu CisoDental.ro pentru realizarea site-ului și pentru promovare. Ulterior, pentru DeltaHospital.ro s-a ocupat de partea de SEO și uzabilitate.


Trimite comentariu