Ce întrebări să îți pui înainte de a lansa un site?

Înainte de a lansa un site, ar fi bine să răspunzi la următorul chestionar. Te va ajuta ulterior să completezi textele pentru site-ul tău, să te asiguri că totul e OK.

Gândește-te la asta din perspectiva celui care va face site-ul:

  • Credeți că îi va fi ușor să aibă în față un document cu lucrurile principale deja afirmate?
  • Oare îl va ajuta să aibă strânsă într-un loc toată informația despre site?
  • Oare îi va fi util ca orice potențială întrebare să îi fie deja răspunsă?
  • E posibil să vă ajute și pe voi să vă clarificați lucruri despre ce doriți de la site?
  • Se poate ca acest chestionar să prevină lucruri negative care s-ar putea întâmpla site-ului?

1. Enumerați toate serviciile (medicale sau nu) pe care le prestați:

2. Enumerați cele mai importante servicii (cele mai importante servicii pe care le prestați):

3. Enumerați care este serviciul dumneavoastră de top, cel mai important:

4. Ce vreți să se întâmple când intră cineva pe site? Acțiuni posibile: să vă contacteze, să se aboneze la newsletter, doar să se informeze despre voi, să apeleze la un serviciu gratuit, să comenteze pe site, să se aboneze la site prin RSS, să citească blogul;
Dacă aveți mai multe acțiuni prioritare, menționați-le în ordine descrescătoare (cea mai importantă prima):

5. Care sunt avantajele folosirii unei clinici ca a dumneavoastră, în general? De ce să apelez în general, la serviciile unei clinici din domeniu, nu neapărat la a dumneavoastră?

6. Cu ce vă diferențiați de ceilalți furnizori de pe piață? Ce oferiți dumneavoastră și niciunul din competitorii dumneavoastră nu oferă? Dați motive principale pentru care audiența voastră ar dori să cumpere produsele și serviciile voastre; de ce voi și nu alții?

7. Aveți referințe scrise de la pacienți  mulțumiți? V-au dat emailuri pacienți  mulțumiți? Dacă da, puneți-le aici, cu numele complet, localitatea din care provine; dacă reprezenta o firmă, precizați poziția pacientului și numele lui în firmă; ar trebui să aveți și acceptul lui să folosiți datele respective public pe site;

8. CV-urile management-ului; faceți o mică biografie, relevantă pentru clinica  dumneavoastră (aveți experiență în domeniu de atâția ani, ați rezolvat o mulțime de cazuri, etc.);

9. Spuneți-mi despre istoricul clinicii – când v-ați înființat, cum a evoluat cifra de afaceri, cum v-ați extins, dacă v-ați mutat, cum v-ați dezvoltat;

10. Ziceți-mi de dimensiunile clinicii în prezent – câți pacienți aveți pe zi, câți angajați aveți, care este cifra de afaceri estimată pe anul acesta, câte comenzi procesați zilnic, ce trafic are site-ul;

11. Fotografii cu sediul din interior și exterior; dacă aveți și video-uri, cu atât mai bine;

12. Datele de contact ale clinicii – o adresă de tip office@numesite.ro, dacă aveți, număr de telefon sau numere (dați cât mai multe, eventual din mai multe rețele), număr de fax, adresa completă, punct de reper, cum ajung cu mașina la voi, mijloace de transport în comun, care este programul de lucru, care e programul între care răspundeți la telefon și email, când pot să vă fac o vizită, harta online a sediului;
Ar fi indicat să aveți și una sau mai multe persoane de contact, să spuneți cine răspunde la email sau la telefon;

13. Datele fiscale ale clinicii – nume firmă, cod unic de înregistrare, număr Registrul Comerțului, adresa sediului social, cont bancar și banca;

14. Ați apărut în presă? Dacă da, prezentați articolele în care ați apărut – fie prin link către articol, fie cu fotografia articolului din ziar sau revistă; dacă aveți apariții TV înregistrate, dați-le, dacă însă știți doar că ați apărut în data de X, la postul Y, prezentați aceste date;

15. Ce garanții oferiți celor ce cumpără serviciile dumneavoastră? Dacă ceva nu merge bine cu un serviciu / produs, ce se va întâmpla?

16. Competitori principali – site-urile lor, dacă au?

17. Cu ce site-uri, nu neapărat competitori, ați vrea ca site-ul să semene, ca funcționalitate, design general, tip conținut?

18. Care e motto-ul clinicii? Care e obiectivul service-ului? Aveți și o filozofie în spate?

19. Puteți prezenta studii de caz de tipul: X avea nevoie de ceva, a apelat la alți furnizori, nu a găsit, a venit la voi, unde a observat Y și Z, a apelat la serviciile sau produsele voastre, acum e mulțumit pentru că A și B, ar recomanda altora să C și D; poze, clipuri video, numele persoanei, compania pentru care lucrează, localitatea din care este – toate ajută;

20. Planuri de viitor – cum vreți să vă extindeți pe viitor; cum sună viitorul? Bine sau mai puțin bine?

21. Cum stați cu prețurile în raport cu alți furnizori?

22. Ce relații aveți cu furnizorii dumneavoastră de servicii sau produse (dacă sunt relevante aceste relații)?

23. Ce spun pacienții despre calitatea pe care o oferiți? Ce ați spune dumneavoastră însă?

24. Cât durează prestarea unui serviciu, livrarea unui produs? Cum stați cu încadrarea în timp?

25. Care sunt pacienții dumneavoastră de top? Cu ce pacienți vă mândriți?

26. Care este publicul vostru țintă? Cine intră în audiența site-ului vostru?

27. Ce vă place cel mai mult la competitorii dumneavoastră?

28. Care sunt statisticile actuale ale site-ului dumneavoastră? Număr vizitatori, top pagini, timp mediu pe site, top pagini de intrare și ieșire, număr mediu de pagini vizitate, cuvinte din căutările la motoarele de căutare etc.;

29. Care sunt cuvintele cheie pentru care ați dori să fiți găsiți în motoarele de căutare? Cum ați vrea ca pacienții să vă găsească site-ul?

30. Orice alte sugestii, comentarii, observații:

Olivian Breda (96 Posts)

Olivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Pe partea medicală a colaborat cu CisoDental.ro pentru realizarea site-ului și pentru promovare. Ulterior, pentru DeltaHospital.ro s-a ocupat de partea de SEO și uzabilitate.


Trimite comentariu