Despre sentimentul de control al pacientului

Sa incepem cu controlul costurilor

Traim intr-o tara departe de a fi oferit abundenta majoritatii cetatenilor ei. Adica, pe scurt, majoritatea isi permite putin si foarte putin. Asta face ca pacientii sa fie adeseori mai atenti la costurile lor decat la sanatatea lor. Trist din perspectiva lor, foarte trist din perspectiva medicilor. Dar aceasta este o realitate.

Daca pacientii nu simt ca au sub control costurile cu sanatatea, este putin probabil ca se vor lupta sa tina sub control propria lor sanatate.

Doriti un exemplu? Poftiti doua:

  1. Un stomatolog care nu este capabil sa faca o previziune exacta a costurilor pentru atingerea unui obiectiv nu va putea avea un partener din pacientul descris mai sus. La fel si daca nu i se ofera pacientului optiuni descrise in mod corect. Mai mult, daca apar variatii de la promisiunea initiala este de bun simt ca pacientul sa fie informat. E uimitor cum multi dintre ei lucreaza acolo prin gura ta si apoi te trezesti cu costuri neanticipate la receptie.
  2. Degeaba spera un medic ca pacientul va lua medicamentele prescrise de el daca pacientul nu si le permite. Pacientul trebuie intrebat daca si le permite. In cele din urma tratamentul pe care pacientul si-l permite si il urmeaza va fi mult mai bun decat cel mai bun tratament pe care acesta nu si-l permite. E uimitor cat de multi medici se fac ca nu inteleg acest lucru si nu fac nici cel mai mic efort de adaptare.

 

 

Nicolae-Iordache Iordache (462 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


Partajează pe WhatsApp

2 comentarii la „Despre sentimentul de control al pacientului”

Lasă un comentariu