In loc sa-i desenezi pacientului tau: comunicare prin infografice

O practica la moda de comunicare in mediul international in ultima vreme este cea prin infografice. Infograficele sunt reprezentari grafice vizuale de informatii, date si cunostinte in ideea de a oferi informatie complexa repede si clar. Medicii si medicina nu s-au lasat invitati mult timp astfel ca sunt deja destule infografice pe aceasta tema.

Avantaje:

Pot fi utilizate cu succes in comunicarea catre pacienti cu patologii frecvente (sau catre studenti).

Sunt vizuale, ofera o invatare de calitate (referitor la metoda, continutul apartine creatorului).

Se pot transmite usor, cele de succes au viralitate.

Dezavantajul major este acela ca necesita un efort creativ de gandire si grafician calificat, deci costa. De asemenea, e nevoie de o persoana care sa aleaga cele mai bune date de folosit intr-un infografic, si sa aiba experienta in a sintetiza datele si a gasi partea interesanta a lor.

O solutie de imprumut ar fi preluarea unor infografice care circula deja libere pe Internet si promovarea lor atata vreme cat sunteti de acord cu continutul. Cel putin in cazul celor educative consideram ca sunt riscuri minime. Aveti mai jos cateva exemple ca sa serveasca drept inspiratie si eventual sa va ajute in comunicare (macar catre audienta care intelege limba engleza):

Neurologie – Boala Parkinson

Dermatologie – Despre piele, cum sa scapi de tatuaje

Oncology – Sex oral & Cancer

Ginecologie – Cancer ovarian

Ophtalmology – Cataract

Pediatrie – Stil de viata

Stomatologie – Implanturi dentare  si unul bine realizat in limba romana.

Chirurgie plastica – Implanturi mamare

 

 

 

Nicolae-Iordache Iordache (346 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


Trimite comentariu