7 decembrie 2012, Crowne Plaza – „Cine ești tu, doctore?” – premieră pe piața publicațiilor cu profil medical

Foto (vezi în modul full-screen)

Ziua de 7 decembrie 2012 amarcat o premieră pe piața evenimentelor medicale din România: a avut loc prima dintr-o serie de întâlniri informale ce vor fi dedicate construirii brandului de medic. Preț de o după-amiază, reprezentanții companiilor farmaceutice prezențila Crowne Plaza, au asistat la o sesiune interactivă de prezentări pe tema brandingului personal în medicina românească.

Conferința “Cine ești tu, doctore?” a fost organizată de compania de comunicare medico-socială Houston NPA, având ca obiectiv principal expunerea unor soluții moderne la care pot apela medicii care nu au fost formal instruiți în sfera de business, dar care trebuie să facă față regulilor jocului unui mediu din ce în ce mai competitiv. Conferința a fost coordonată de Nicolae Iordache Iordache, autorul primei cărți despre branding personal în medicină: „Cine ești tu, doctore?”. În cartea sa, Nicolae Iordache se întreabă ce ar avea de câștigat medicii dacă ar investi conștient și constant în propria lor reputație și răspunde: adaptând teoria economică la realitatea medicală, dar și prin povești de succes care pot acționa ca pilde pentru cei care își construiesc astăzi propria carieră în medicina din România. Coautorul volumului este Olivian Breda, care abordează oportunitățile oferite de mediul online pentru comunicarea medicală.

 

De ce este nevoie de această carte?

  • Pentru că doctorii valoroși trebuie scoși în față. Pentru că sunt pe cale de dispariție.
  • Pentru că mediul de lucru al medicilor s-a schimbat radical în ultimul deceniu.
  • Pentru că, astăzi, pacienții sunt mai informați decât au fost vreodată și iau decizii documentate când își aleg medicii.
  • Pentru că, astăzi, medicii nu își permit să nu comunice.

Manualul de branding dedicat medicilor români va fi lansat în ianuarie 2013. Tot în 2013 autorul pregătește alături de Houston NPA o serie de cursuri de branding personal adresate medicilor. Cursurile vor avea orientare practică și vor aborda tematici preum: tehnici de branding, generarea de prezență în mediul online, redactare pe blog, crearea și comunicarea de valoare, gestionarea reputației și tehnici de public speaking.

În cadrul conferinței de vineri, medici care și-au creat deja un brand puternic au vorbit publicului într-un stil deschis, semiformal, despre provocările pe care le-au întâlnit de-a lungul drumului și metodele creative prin care le-au depășit.

Conf.dr. Daciana Brănișteanu (medic dermatolog, Iași) colaborează de peste 10 ani cu Nicolae Iordache și a consolidat, cu sprijinul său, un brand personal puternic. „Cred că un brand se construiește depășindu-te constant azi pe tine, cea de ieri.” a mărturisit Daciana Brănișteanu, care a adăugat „Tot ce-am construit eu a fost intuitiv, lucru care n-ar trebui să se mai întâmple azi cu studenții și rezidenții, care ar trebui să poată conta pe niște reguli și niște principii după care să se ghideze” Daciana Brănișteanu s-a remarcat atât ca specialist în dermatologie, cât și la catedră, prin mâinile sale trecând deja 15 generații de rezidenți și 21 de generații de studenți. Din 2011 este managerul propriei sale clinici de dermatologie deschisă la Iași din dorința „de a arăta sistemului de stat că medicii pot fi foarte buni manageri”.

Provenind dintr-un alt domeniu al medicinei, în care reputația nu poate fi neglijată fără costuri dezastruoase, dr. Mihai Așchilian (chirurg estetician, Cluj) a povestit despre experiența sa internațională ca fellow al Societății Olandeze de Chirurgie Plastică. Stagiile petrecute în Belgia, Olanda, Germania, Franța, Italia i-au permis să „fure” secrete ale meseriei, dar și ale brandingului de la cei mai renumiți specialiști europeni în domeniul chirurgiei estetice.  Printre aspectele cărora le acordă maximă atenție, dr. Așchilian a menționat: primul telefon (primul contact al pacientului cu clinica); primele secunde din cadrul primei consultații, definitorii în legarea relației medic-pacient; monitorizarea rezultatelor („trebuie să vedem cum se simte pacientul și după ce a plecat din clinică, nu să îl trimitem, dezinteresați, pe drumul lui”), tehnici de PR adecvate activității medicale, acte de caritate în comunitate, scrisori personalizate adresate medicilor de familie. Potrivit dr. Așchilian, indiferent pe ce mizează medicii în construirea brandului personal, autenticitatea trebuie să rămână principiul de bază: „Trebuie să existe întotdeauna un echilibru între ceea ce promitem că facem și ceea ce facem. Cu atât mai mult în chirurgia plastică. Dacă promit că printr-un lifting te fac cu 15 ani mai tânăr și rezultatele te dezamăgesc, eu o am o mare problemă.”

Dr. Anca Jian (medic dermatolog, Brașov) se află la început de drum în domeniul brandingului personal. Are, însă, după numai un an și jumătate de eforturi făcute în această direcție, multe de povestit. Acum își actualizează constant site-ul personal, a organizat și susținut pe cont propriu prezentări atractive pentru medicii de familie cu care își dorea să colaboreze la nivel local și le-a oferit acestora informații proaspete din domeniul dermatologiei, puțin accesibile pe piața din României. Pe scurt, a creat și a comunicat valoare.  Acum își propune să meargă mai departe cu această strategie în 2013, mai ales că a dat roade: o dată cu numărul pacienților care îi vizitează cabinetul a crescut și reputația sa ca medic.

Despre autorii cărții“Cine ești tu, doctore?”:

Nicolae Iordache Iordache a lucrat timp de 15 ani în industria farmaceutică. A fost, pe rând, reprezentant medical, director de vânzări, director general și consultant atât în țară, cât și în alte 15 țări europene. De-a lungul carierei sale a colaborat direct cu peste 2000 de medici, majoritatea specialiști: ginecologi, dermatologi, gastro-enterologi, endocrinologi, cardiologi, reumatologi, medicină fizică și recuperare, planificare familială. La capitolul studii, cea mai mare realizare a sa este absolvirea unui MBA la Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA. Nicolae Iordache și-a propus să scrie acest volum dintr-un sentiment de răzvrătire: „În eforturile lui de a se autosusține, sistemul de sănătate a uitat de pacienți. Pe marea majoritate i-a strivit. Și marea majoritate și-a pierdut speranța și încrederea în medici. Și nu puțini dintre aceștia au depus, la rândul lor, armele. Cu toții dăm vina pe sistem. Am găsit, însă, și mulți oameni minunați în acest sistem. Oameni care se comportă impecabil profesional, cu multă responsabilitate civică, umanism și candoare. Oameni care urăsc sistemul, sistem care nu-i merită și care i-a internalizat în griul lui murdar. Oameni care pot salva ceva prin modelul lor. Doctore! E vremea să pui din nou mâna pe a me. Nimeni nu-ți poate înnegri halatul fără consimțământul tău.”

Olivian Breda este din 2006 freelancer în marketingul online. Printre proiectele de comunicare medicală la care a lucrat se numără site-urile www.cisodental.ro si www.deltahospital.ro.  Astăzi ține și cursuri de promovare pe Internet pentru medici.

Site personal: www.olivian.ro

Houston NPA – companie independentă specializată în comunicarea medicală și socială, dezvoltă proiecte și parteneriate pentru industria farmaceutică – asociații de pacienți – cadre medicale și profesioniști din sănătate – presă – public larg (concept&management de eveniment, consultanță PR, editare publicații, parteneriate proiecte europene). Mărci: Ghidul Pacientului Român 2010 și 2011, Pacient360 – publicații anuale pentru public larg, SaFrIna – evenimente premium de informare medicală, Farma Practic – evenimentele regionale dedicate farmaciștilor și asistenților de farmacie, Practic 12 MF – simpozion dedicat medicilor de familie, focus pe diagnostic precoce; NeuroPac/ReumaPac/ HepatoPac – evenimente regionale pentru asociații de pacienți. www.houston.ro

Mai multe informații despre cum a pornit proiectul „Cine ești tu, doctore?”: www.cetd.ro

Pentru detalii despre lansare sau precomenzi, scrieti-ne pe redactie@houston.ro

Nicolae-Iordache Iordache (346 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


Trimite comentariu