Din ciclul: „Nu avem…, dar va place organizarea?”

Am o trimitere pentru analize de la medicul de familie si am incercat norocul la laboratorul X (X mare nu ics mic). Iata ce am gasit:

 

  1. Maria sa robotul.
  2. A functionat relativ bine. M-au pus sa butonez pana cand au aflat ca am trimitere de la medicul de familie pentru analize, moment in care mi-a spus robotul ca voi fi contactat in 24 de ore pentru o programare.:-(

Perplexitati de pacient:

  1. Nu am avut nicio intercatiune cu o fiinta umana. Un om, mai ales daca este in suferinta, de asta suna.
  2. Trebuie sa astept 24 de ore ca sa aflu daca problema mea are o rezolvare (acum nu sunt sigur). In cazul meu, sunt doar maine dimineata disponibil, apoi tocmai luni. Nu sunt sigur nici ca chiar se va tine robotul de cuvant sa ma sune pentru ca nu mai am o alta experienta de acest gen.
  3. Am sunat de pe fixul de la birou. Eu nu stau 24 de ore in birou. Inseamna ca ar trebui sa sun din nou de pe mobil (si nu ma atrage foarte tare sa fac conversatii electronice cu robotii) sau sa sper ca ma voi nimeri in birou cand laboratorul va suna. Destul de improbabil avand in vedere ca maine dimineata plec din oras.

Concluzii:

Degeaba investim in laboratoare scumpe, muncim sa convingem medici+pacienti sa vina la noi daca externalizam interfata cu ei robotilor, nu ne insusim dorintele lor prompt, si nu le dam solutia atunci cand si-o doresc.

Am zis!

Nicolae-Iordache Iordache (348 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


2 comentarii

  • Robotul vine la pachet cu centrala si este considerat mai ieftin si risk-free de catre „management”.
    Prea multa teorie si prea putina practica din pacate.
    Un practician ar fi stiut ca aspectele umane sunt extrem de importante in acest caz.

  • Interfata unui client nu exeternalizeaza nimanui in nicio organizatie sanatoasa. Este avantaj competitiv cheie. La o extrema pozitiva, clientul (iar aici pacientul) ar trebui sa aiba acces liber la telefonul directorului general la al presedintelui consiliului de administratie.

Trimite comentariu