Cum să faci ca atunci când un pacient caută la Google numele tău, să obțină ceva ce e în controlul tău?

Se dă un pacient – Ion Danielescu. Ion intră pe Internet și vrea să afle mai multe despre tine – doamna doctor Popescu. Cum să faci ca Ion să găsească ceva ce controlezi? Despre asta e vorba în articolul de față.

În primul rând, ce ar putea găsi Ion?

  • Comentarii de pe forumuri, care să te privească. Impresii ale altor internauți despre activitatea ta.
  • Articole scrise de tine, în diverse locuri pe Internet – interviuri date în presă, site-uri la care ai contribuit cu conținut.
  • Profile de-ale tale pe rețele sociale.

Despre acest ultim lucru vreau să dezbat un pic mai jos. Anume – în ce site-uri de pe Internet merită să îți faci cont? E mai eficient să faci cont pe o rețea socială cum e Twitter, sau poate LinkedIn e mai bine văzut în motoarele de căutare? Oare pagina de Facebook are o imagine mai puternică decât un cont de SlideShare?

Cei de la BrandYourself au făcut o astfel de cercetare, și au publicat rezultatele într-o formă grafică deosebită (un infografic), după cum puteți vedea mai jos.

BrandYourself-Infographic-640

Navigare plăcută!

 

Olivian Breda (94 Posts)

Olivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Pe partea medicală a colaborat cu CisoDental.ro pentru realizarea site-ului și pentru promovare. Ulterior, pentru DeltaHospital.ro s-a ocupat de partea de SEO și uzabilitate.


2 comentarii

  • 1.Iti faci cont cu numele real numai pe site-uri profesionale( si Linkedin, eventual).
    2.Niciodata,dar niciodata, nu-ti faci cont pe facebook folosind datele reale.
    3.Comentezi numai cu nickname, niciodata cu numele real.Doar daca e ceva profesional,si te gandesti bine la ce scrii acolo, e ok sa-ti folosesti numele.
    4.Nu-ti pui poze in costum de baie pe Picasa,facebook,flickr etc pt ca e de prost gust.
    Pictogramele de mai sus nu ma inspira absolut deloc, nu-mi plac unitatile lor de masura, de ce as spune bilion si K ca doar si-n Romania exista posibilitatea sa denumim nr si cifre,ba chiar am impresia ca am coborat din copac cu mult inaintea americanilor, nu?
    Aaa..si cand pui o poza te asiguri ca nu stai cocosat,stramb,ciudat …iti alegi una in care tinzi sa semeni cat mai bine a homo sapiens sapiens,cat mai departe de primata proxima!Intotdeauna aparentele conteaza…:)

    • Bună, legat de:

      „1.Iti faci cont cu numele real numai pe site-uri profesionale( si Linkedin, eventual).”
      Eu nu sunt de acord cu asta. Pot, eu, doctor X, să îmi fac cont pe Twitter. Pe Facebook. Pe Flickr. Pe SlideShare. Depinde ce fac acolo public. Dar am opțiunea să fac cont profesional pe Facebook. Faptul că în jurul meu alții fac lucruri neprofesionale pe Facebook nu înseamnă mare lucru.

      „2.Niciodata,dar niciodata, nu-ti faci cont pe facebook folosind datele reale.”
      Eu niciodată, dar niciodată nu dau sfaturi ultimative.

      „3.Comentezi numai cu nickname, niciodata cu numele real.Doar daca e ceva profesional,si te gandesti bine la ce scrii acolo, e ok sa-ti folosesti numele.”
      Iar eu vă dau un exemplu folosit și în carte, domnul doctor Marius Uscatu, care are o enormă experiență în a lăsa comentarii online (peste 10.000 de comentarii).
      Da, trebuie să te gândești că un comentariu din 2009 va fi citit și în 2013. Trebuie să fii conștient de asta. Dar de aici, până la panica că cineva va găsi comentariul ăsta și va avea o mare problemă că tu, doctor X, ești în același timp și omul X, e o distanță.

      „4.Nu-ti pui poze in costum de baie pe Picasa,facebook,flickr etc pt ca e de prost gust.”
      Pe oricare din site-urile acestea există opțiuni de privat/public. Pot să urc un album pe Picasa pe care să îl văd doar eu, sau să nu apară în căutări.

      „Pictogramele de mai sus nu ma inspira absolut deloc, nu-mi plac unitatile lor de masura, de ce as spune bilion si K ca doar si-n Romania exista posibilitatea sa denumim nr si cifre,ba chiar am impresia ca am coborat din copac cu mult inaintea americanilor, nu?”
      „Billion” e un termen în limba engleză, dintr-un infografic în limba engleză, bazat pe un studiu în limba engleză. Nu am făcut, noi personal, nici unul dintre cele de mai sus – infografic sau studiu.
      Vă mulțumim de impresia spusă – că nu vă inspiră.

      Legat de:
      „Aaa..si cand pui o poza te asiguri ca nu stai cocosat,stramb,ciudat …iti alegi una in care tinzi sa semeni cat mai bine a homo sapiens sapiens,cat mai departe de primata proxima!Intotdeauna aparentele conteaza…:)”
      Mulțumesc de feed-back, dacă vă referiți la poza mea, poate stăteam într-adevăr cocoșat. Legat de strâmb, cred că poziția mai degrabă mă avantajează.

      PS: faptul că semnați „Liana” și îmi dați sfaturi personale despre poziția pe care o am o poză, prin referirea, în termeni științifici, dar jignitori, arată și o lipsă de asumare de poziție. Faptul că Internetul permite să mă ascund sub un pseudonim nu înseamnă că în spatele lui pot spune orice. În opinia mea, textul „iti alegi una in care tinzi sa semeni cat mai bine a homo sapiens sapiens,cat mai departe de primata proxima!I” este o ofensă, iar faptul că este ascuns de un pseudonim e o formă de lașitate.
      Mi se pare elementar ca cineva să nu jignească, indiferent dacă în online sau nu, indiferent dacă anonim sau nu.

Trimite comentariu