Ce faci ca să pui primele baze în SEO?

Să zicem că vrei ca, pentru interesul tău personal, să știi mai multe lucruri despre SEO (optimizare pentru motoarele de căutare).

Cu ce te ajută asta?

  • Vei înțelege tu însuți lucrurile pe care să le ceri unui furnizor de servicii.
  • Vei putea înțelege cât de bine lucrează acel furnizor.
  • Vei ști cum să măsori rezultatele muncii lui și dacă efectele dorite sunt cele scontate.
  • Vei putea păstra o relație cu acel furnizor mult mai ușor dacă vorbiți aceeași limbă și când îți cere un anumit lucru, știi deja la ce se referă.
  • Vei putea face chiar tu SEO, la un moment dat, pentru un site, deși scopul articolului e mai degrabă să te familiarizezi cu conceptul.
  • Vei afla noutăți din lumea SEO, va fi util și pentru cultura ta generală.

OK, cum faci? În primul rând ar fi bine să citești. Da, activitatea aceea, atât de „de mileniul trecut”: iei o carte în brațe (sau un laptop, dacă ai varianta electronică) și citești. O să îți sugerăm și despre bloguri pe tema SEO, pe care le vei citi doar la un PC sau laptop, dar poți învăța foarte bine dacă citești cărți SEO. Cărți clasice (eventual în engleză, pe care le comanzi de pe Amazon).

Ce cărți să citești?
1. Ai două criterii de bază – citește cărți scrise recent (i) și citește cărți foarte bune (ii.); Vezi un exemplu de top. Sau altul.
2. Un alt criteriu ar fi al cărților scrise pentru începători;
3. În fine, un alt criteriu ar fi să cauți cărți pe tema SEO pe Amazon.com și să vezi care sunt pe gustul tău.

Ok, să zicem că ai citit una, două, trei cărți despre SEO. Pasul următor? Citește resurse online.

Ce bloguri să citești?
1. Ei, dacă la cărți te-am lăsat oarecum în pace și nu am insistat pe „căutat”, aici accentul vine în primul rând pe căutare; Caută la Google după termeni de genul [seo blog] (în engleză) [blog seo] (în română); Un blog despre SEO ar trebui să fie el însuși optimizat pentru termeni din domeniu; Poți căuta și după alte cuvinte-cheie la Google;
2. Apoi uită-te în blogroll-urile blogurilor SEO care îți plac și după ce ai făcut o listă, păstrează un ochi atent pentru noi resurse SEO pe care să le parcurgi;
3.. Poți căuta la Google după liste de bloguri SEO;
4. Îți sugerăm și eu două liste pe care le apreciem pe tema blogurilor SEO – SEOmoz și invesp.com.

Care e pasul următor? Ai găsit un blog poate două care îți plac foarte mult și ai găsit și alte 5, poate 10 care îți plac cât de cât. Sugestia mea e să iei blogul care îți place foarte mult și să îl citești de la un cap la altul, să parcurgi cât mai mult din el și să îl iei ca standard. De exemplu, poți face asta cu blogul SEOmoz și cu SEO Theory. De asemenea, pentru cele 5-10 bloguri care îți plac, sugestia mea ar fi să te abonezi prin RSS la ele.

După ce ai citit cărți, te-ai abonat la niște feed-uri RSS și ai parcurs un blog sau două de la un cap la altul, ar trebui să ai câteva articole de top. Spre exemplu, eu recomand întotdeauna spre lectură doar două mesaje de pe SEOmoz: Search Ranking Factors și un clip video despre cum să obții linkuri excelente.

Personal, mi-a fost utilă teoria să înțeleg că optimizarea pentru motoarele de căutare e deseori înțeleasă ca optimizarea internă a unui site (cum modifici site-ul tău în așa fel încât motoarele de căutare să zică „Wow!” odată ce l-au descoperit). Am aflat însă că această practică, deși ultra-documentată, contează doar în mică măsură (20%, poate?) în poziționări. Mult mai important este ce faci pe alte site-uri (cum obții linkuri către site-ul tău). Linkurile către site-ul tău pot influența mult mai mult (80% spun unele voci) poziționarea ta în motoarele de căutare. Și în același timp, pentru că e mai puțin documentată decât optimizarea internă a unui site, obținerea de linkuri către un site diferențiază de obicei un practician al SEO din începător în avansat.

Ce altceva să faci la început?
1. Ai putea să ai un site de-al tău de prezentare; începe să îl urci în căutări;
2. Util ar fi să ai un blog pe tema optimizării pentru motoarele de căutare și să scrii lucruri, pe măsură ce le descoperi tu însuți;

Ok, până acum am parcurs teoria, avem (sper) și un site de prezentare a serviciilor, un blog pe tema SEO, o pagină de portofoliu. Pasul următor?

Păi ar fi cazul să începem să practicăm;

1. Îți poți face un blog cu scopuri diverse:
a. de a atrage vizitatori pe site (pentru notorietate);
b. de a avea cititori fideli (pentru a crea o comunitate);
c. de a promova anumite produse sau servicii;
2. Poți să promovezi un site pe care:
a. să vinzi anumite produse sau servicii. De exemplu, poți lucra pe un site al clinicii. E însă riscant să experimentezi lucruri de SEO pe care nu le stăpânești și înțelegi pe un site oficial. Ar fi bine să ai întâi un model de test. Ideal ar fi să experimentezi un timp cu blogul și site-ul tău propriu.

Ok, în acest moment poți să te gândești că ai trecut de la SEO începător la SEO mediu. Îți mai dau trei resurse doar, care să te ajute să evaluezi exact momentul când vei putea trece de la un specialist SEO cu abilități medii într-unul cu abilități avansate. E un fel de check-list al abilităților pe care ar trebui să le ai pentru a te considera avansat:
1. 20 Hard Core SEO Tips;
2. 20 More Hard Core SEO Tips;
3. Another 20 Hard Core SEO Tips.

Acestea fiind zise, vă urăm mult succes în activitățile SEO pe care le întreprindeți.

Olivian Breda (93 Posts)

Olivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București). Pe partea medicală a colaborat cu CisoDental.ro pentru realizarea site-ului și pentru promovare. Ulterior, pentru DeltaHospital.ro s-a ocupat de partea de SEO și uzabilitate.


Trimite comentariu